Děláme to pro louskáčky?

Mám rád tátu reklamy Davida Ogilvyho, protože si ve svých knížkách nebere servítky. Jedním z jeho klíčových hesel je „Děláme to pro byznys“. Protože v jakékoliv činnosti týkající se reklamy by měl být byznys až na prvním místě, dávno před krásou, originalitou a vznosnými idejemi. I když se na to občas zapomíná.

gear-man_smallPřipadá vám nějaká reklama pěkná a závidíte konkurenci, že ji má? Nezáviďte, vždyť vůbec netušíte, jestli prodává! Přesně tak. My všichni v marketingu tu nejsme kvůli vlastnímu egu, abychom viděli svá hesla na billboardech nebo aby nám kámoši z oboru plácali na večírcích po ramenou, jakou pěknou reklamu jsme to spíchli. Jsme tu, protože máme spoluzodpovědnost za byznys naší firmy nebo firmy našeho klienta.

Připadá vám teleshopping přihlouplý a katalogový prodej graficky a intelektuálně ubohý? Ale pozor, ty firmy to dělají desítky let pořád stejně, protože to sakra dobře funguje! To je přesně marketing očištěný od jakýchkoliv iluzí, nápadů a velkých cílů. To je dokonalý litinový mlýnek na maso s klikou. Nadřete se u něj, je dost ošklivý, vrtule zarezlá, ale semele snad i kameny. Vy vytváříte sofistikovaný mixér ve vysoce lesklé bílé barvě, s barevným displejem a bohatým příslušenstvím. A samozřejmě, nesmím zapomínat na jeho skvělý servis a výjimečný věrnostní program. Jenže ten litinový mlýnek na maso mlel už vaší prababičce, a pokud do něj nebudete dávat kameny moc často, bude mlít ještě dobrých pár let po vás.

Nenechte se mýlit, neříkám, že se mi to líbí, nebo že vám teleshopping doporučuji. Stejně tak neříkám, abyste dělali ošklivé reklamy, prázdné slogany, nebyli kreativní nebo si vymýšleli jen proto, abyste obalamutili zákazníka. Vždy se ale musíte ptát, jestli tohle opravdu pomůže byznysu vaší firmy. Přímo či nepřímo, na tom nezáleží. Pořád musíte nalézat jasnou linii mezi tím, co děláte v marketingu a nakolik to opravdu přispěje prodeji ve vaší firmě. Nezapomínejte na tohle, až budete zase s grafikem do noci sedět nad nejkrásnějším bannerem, který jste kdy udělali.

A abych nezapomněl, přeji hodně štěstí na Louskáčku 2009!

Nejnovější příspěvky v Názorech

9. 10. 2013, Lukáš Erben

Jste pod tlakem velkých prodejců? Zkuste si najít svou niku!

Niky jsou obecně velmi dobrou strategií menších konkurentů na trhu, kde dominují velcí hráči. Proto jsme se na tuto problematiku zaměřili.

2. 7. 2013, Tomáš Bučina

Náš rozhovor o úspěšných značkách v časopise Ekonom

15. 4. 2013, Tomáš Bučina

Jak zatočit korporátní tanker smykem

28. 1. 2013, Lukáš Erben

Tři pravidla pro úspěšný rozjezd prodeje

16. 1. 2013, Tomáš Bučina

Kouzlo křepčícího Korejce

Provocado - outsourcovaný marketing

Přihlásit se

Přihlášení klienta

[login-with-ajax]