2013: První marketingové předsevzetí

K vymýšlení novoročních předsevzetí se většina z nás dostává takříkajíc za pět minut dvanáct – tedy na Silvestra. Slibujeme si že budeme to či ono dělat lépe, že budeme důslednější a lepší. Nestačí si ale jen něco slíbit, je také potřeba vědět, jak toho chceme dosáhnout. Předsevzetí by zkrátka a dobře mělo být konkrétní – mít jasný nejen cíl, ale i cestu.

V Provocadu jsme proto připravili trojici předsevzetí, která vám pomohou v roce 2013 dělat marketing lépe. Postupně vám je představíme v průběhu tohoto týdne. Zda si vyberete jen jedno nebo všechna necháme na Vás – my jsme připraveni Vám s jejich plánováním i plněním kdykoliv pomoci.

Předsevzetí první: stanovte si jasné priority 

„Svůj čas a úsilí budu věnovat především těm oblastem a kanálům které reálně přispívají k růstu obratu a zisku.“

Thinkstock_hodinkyPřepřahat uprostřed brodu se nevyplácí. Ve světě marketingu, zejména tom digitálním se pochopitelně situace mění každý měsíc či dokonce každý týden a den, nicméně měřítka jako „novost“ či „kůl faktor“ by neměla mít hlavní slovo v tom co pro povědomí o své značce či podporu prodeje děláte a kolik za to utrácíte. Nenechte se rozhodit kolegou (nebo šéfem), který u automatu na kávu prohlásí „Hele četls ten článek o X? Děláme to taky?“, případně na pondělní poradě uštěpačně utrousí, že ten a ten zákazník se věnuje Y a zajímalo by ho jaká je v té oblasti naše strategie.“

Novinky a aktivity konkurence pochopitelně nesmíte ignorovat, čas na ně ale přichází až ve chvíli, kdy máte správně nastavenu a nastartovánu základní marketingovou strategii, postupy, realizaci a můžete měřit výsledky. Stejně nezbytný je celoroční marketingový plán – například v podobě seznamu úkolů, cílů a rozdělení rozpočtu na marketing pro jednotlivá čtvrtletí. Bez plánu totiž hrozí, že i priority budou odsouvány a dostanete se k nim nikoliv koncem jara, ale třebas až po prázdninách.

Poté přichází ten správný okamžik, abyste strategii, priority a plán konfrontovali s novinkami a změnami na trhu. Je pochopitelně rozumné, ba nezbytné nechat si v rozpočtu (časovém i finančním) na novinky a změny rozumnou rezervu.

Nevíte jak s marketingovým plánem začít a jak posléze stanovit ty správné priority? Rádi Vám pomůžeme, ozvěte se nám.

Nejnovější příspěvky v Názorech

9. 10. 2013, Lukáš Erben

Jste pod tlakem velkých prodejců? Zkuste si najít svou niku!

Niky jsou obecně velmi dobrou strategií menších konkurentů na trhu, kde dominují velcí hráči. Proto jsme se na tuto problematiku zaměřili.

2. 7. 2013, Tomáš Bučina

Náš rozhovor o úspěšných značkách v časopise Ekonom

15. 4. 2013, Tomáš Bučina

Jak zatočit korporátní tanker smykem

28. 1. 2013, Lukáš Erben

Tři pravidla pro úspěšný rozjezd prodeje

16. 1. 2013, Tomáš Bučina

Kouzlo křepčícího Korejce

Provocado - outsourcovaný marketing

Přihlásit se

Přihlášení klienta

[login-with-ajax]