2013: Třetí marketingové předsevzetí

K vymýšlení novoročních předsevzetí se většina z nás dostává takříkajíc za pět minut dvanáct – tedy na Silvestra. Slibujeme si že budeme to či ono dělat lépe, že budeme důslednější a lepší. Nestačí si ale jen něco slíbit, je také potřeba vědět, jak toho chceme dosáhnout. Předsevzetí by zkrátka a dobře mělo být konkrétní – mít jasný nejen cíl, ale i cestu.

V Provocadu jsme proto připravili trojici předsevzetí, která vám pomohou v roce 2013 dělat marketing lépe. Postupně vám je představíme v průběhu tohoto týdne. Zda si vyberete jen jedno nebo všechna necháme na Vás – my jsme připraveni Vám s jejich plánováním i plněním kdykoliv pomoci.

 

Předsevzetí třetí: měřte a vyhodnocujte úspěch. Správně.

„Budu měřit úspěch na základě strategie, provedení a výsledků proti reálným příležitostem.“

Thinkstock_mereni

Každý, kdo někdy pracoval v nadnárodní korporaci nebo větší tuzemské firmě, zná pekelnou mantru přelomu fiskálního roku: „pro příští rok jsme si stanovili ještě ambicióznější cíle“. Problém je v tom, že „si stanovili“ znamená ve skutečnosti „vám stanovili“, přestože vás (zaměstnance či dokonce členy středního či vyššího vedení) nikdo k onomu stanovování cílů nepřizval a ani se nezeptal na váš názor.

Takové plánování je s realitou propojeno v lepším případě přes předpovědi analytických firem jako jsou například ve světě IT IDC či Gartner – pak je plán stanoven jako X procent nad jejich předpověď růstu daného tržního segmentu. V horším případě se zrodilo jako hausnumero v hlavě někoho z vrcholného vedení – například: „Příští rok zvýšíme obrat o padesát procent a zároveň zlepšíme ziskovost.“ Je pravda, že řada společností nehodnotí v případě cílů a plánů stanovených vedením pouze to zda se je podaří plnit, ale i to jak přesně byly předpovězeny – nicméně zejména v posledních letech je právě ona přesnost velmi problematická.

Ale i v případě kdy v nadnárodní firmě či velké společnosti nepracujete se může stát, že vaše očekávání a plány jsou jiné než realita – ať už pesimističtější či optimističtější. V každém případě byste měli výsledky vašich marketingových aktivit měřit a srovnávat nejen s plánem ale i s reálnou situací na trhu. Je možné že děláte vše v zásadě správně, ale situace se mění tak dramaticky, že to není nic platné a cíle neplníte, nebo naopak cíle sice plníte či překonáváte, ale ve skutečnosti byste mohli být ještě lepší a uvolňujete tak prostor pro růst konkurence. A tady se dostáváme zpět k prvnímu předsevzetí – součástí priorit a plánů by měla být i rezerva pro neplánované změny a novinky. Změna se může týkat i revize plánů a očekávání – není žádná ostuda, když v odvětví které je výrazněji postiženo krizí udržíte čísla z minulého roku.

Ať již bojujete s krizí vašeho odvětví, nebo čelíte řadě změn, v Provocadu jsme připraveni vám s marketingovou strategií či komunikací pomoci, ozvěte se nám.

Inspirujte se také naším prvním a druhým tipem na novoroční marketingové předsevzetí.

Nejnovější příspěvky v Názorech

9. 10. 2013, Lukáš Erben

Jste pod tlakem velkých prodejců? Zkuste si najít svou niku!

Niky jsou obecně velmi dobrou strategií menších konkurentů na trhu, kde dominují velcí hráči. Proto jsme se na tuto problematiku zaměřili.

2. 7. 2013, Tomáš Bučina

Náš rozhovor o úspěšných značkách v časopise Ekonom

15. 4. 2013, Tomáš Bučina

Jak zatočit korporátní tanker smykem

28. 1. 2013, Lukáš Erben

Tři pravidla pro úspěšný rozjezd prodeje

16. 1. 2013, Tomáš Bučina

Kouzlo křepčícího Korejce

Provocado - outsourcovaný marketing

Přihlásit se

Přihlášení klienta

[login-with-ajax]