Parazitování na značce v PPC reklamě

PPC reklama ve vyhledávačích má své kouzlo, které umožňuje zdánlivě efektivní boj proti konkurenci. Stačí jen cílit na konkurenční značku a podsunout svůj produkt. Google má k tomuto tématu poměrně rozsáhlé zásady, které samozřejmě takové zneužití konkurenční ochranné známky nedovolují.

To ale nebrání například českému Mailkitu parazitovat na konkurenčním americkém MailChimpu, jak se můžete přesvědčit buď na obrázku níže, nebo vyhledáním slova „mailchimp“ v Google. Za povšimnutí stojí nejen velmi problematické vázání na konkurenční klíčové slovo, ale také to, že v samotném titulku zobrazované reklamy je konkurenční služba jmenovaná. Jsem přesvědčen o tom, že to je i z pohledu českého práva nekalosoutěžní jednání, které naplňuje skutky

  • kla­ma­vého ozna­čení slu­žeb
  • nebez­pečí záměny a
  • para­zi­to­vání na služ­bách jiného soutěžitele.

Nejnovější příspěvky v Názorech

9. 10. 2013, Lukáš Erben

Jste pod tlakem velkých prodejců? Zkuste si najít svou niku!

Niky jsou obecně velmi dobrou strategií menších konkurentů na trhu, kde dominují velcí hráči. Proto jsme se na tuto problematiku zaměřili.

2. 7. 2013, Tomáš Bučina

Náš rozhovor o úspěšných značkách v časopise Ekonom

15. 4. 2013, Tomáš Bučina

Jak zatočit korporátní tanker smykem

28. 1. 2013, Lukáš Erben

Tři pravidla pro úspěšný rozjezd prodeje

16. 1. 2013, Tomáš Bučina

Kouzlo křepčícího Korejce

Provocado - outsourcovaný marketing

Přihlásit se

Přihlášení klienta

[login-with-ajax]