Proč outsourcovaný marketing?

Dostáváme se k prvnímu blogovému tématu, které jde přímo na dřeň našeho byznysu v Provocadu. Proč si myslíme, že má smysl realizovat outsourcovaný marketing, tedy předat své marketingové záležitosti ve firmě externímu partnerovi a jaké výhody z toho klientovi plynou.

Jak začínal outsourcovaný marketing

Když jsme s Provocadem začínali, byli jsme si dobře vědomi jedné věci: Že je na trhu mnoho firem, které mají svůj „denní marketing“ poměrně dobře zajištěn, ale že jejich rozsah je časem a praxí zaměřenou jedním směrem značně omezen. Není se čemu divit – lidé prostě takhle fungují a je třeba ocenit, když si to alespoň uvědomují, protože něco s tím udělat je ještě mnohem, mnohem obtížnější.

Tenhle stereotyp a zaběhlá praxe se rozbourají velmi často tehdy, když přijmete do svého týmu nového člověka. Ale jste tohle ochotni udělat jen tak „na zkoušku“ a můžete si takového člověka dlouhodobě dovolit? A jak dlouho myslíte, že budete na pracovním trhu hledat toho pravého?

Provocado má přesně takový cíl, jaký byste očekávali od nové posily ve vašem marketingovém oddělení. Posunout klienta dál, otevřít mu novou cestu, přimět ho o věcech, které dlouhou dobu dělal určitým způsobem, přemýšlet nově. Vedle toho ale outsourcovaný marketingu umožňuje, že nemusí řešit, zda na něj najdete rozpočet ještě další rok, nepočítáte o člověka navíc na vánočním večírku, nemusíte mu zakládat email, předat mu notebook a začít platit mobil.

S Provocadem ale přichází také druhá zásadní výhoda, kterou přináší outsourcovaný marketing, což je časově omezený mandát. Jak jinak se ve firmě můžete vyrovnat s faktem, že nějakou krátkou dobu musíte napnout všechny své marketingové síly ke startu nového projektu? Já vím, často se taková situace řeší tak, že běžný marketing funguje tak nějak „volnoběhem“ a lidé v týmu pracují 12 hodin každý den na novém projektu. Ale je tohle správný přístup? Není o mnoho logičtější si na měsíc, možná dva, kdy budete na novém projektu pracovat, najmout outsourcovaného marketingového pracovníka zvenčí?

Jak si představit outsourcovaný marketing

Vedle těchto koncepčních přístupů jsou samozřejmě ještě velmi praktické momenty, kdy můžeme být klientovi přínosní – dovedeme vypomoci v případech, kdy sice ještě máte marketingový budget, ale bohužel už nemáte specialistu v týmu, který by připravoval akce pro zákazníky, přemýšlel nad jejich dopadem a připravoval reporty pro vaši mateřskou firmu v zahraničí či české vedení. Také tenhle mandát na outsourcovaný marketing může být logicky omezený. Když to například o prázdninách budete zvládat sami, není proč plýtvat penězi za outsourcovaný marketing.

A poslední částí jsou samostatné úkoly pro outsourcovaný marketing. Určitě to znáte – sami cítíte, že by se vám už opravdu hodilo nastartovat nový dealerský program nebo by pomohla nějaká komplexnější online kampaň s micrositem a k tomu mailing nebo jen chybí nové texty pro váš web. Uvědomujete si přitom tlak nejen ze strany vedení, ale i konkurence se ozývá čím dál tím víc. Ale vy si ve svém denním programu těžko najdete volné dva týdny, kdy se do takové záležitosti ponořit. A přijmout na to nového člověka? Brigádníka? Kde takoví „marketingoví brigádníci“ existují?

A opět přichází možnost na tenhle úkol využít outsourcovaný marketing – nechat jej zpracovat Provocadu – firmě, která zkombinuje znalosti a praxi svého týmu tak, aby na konci jste dostali ten nejlepší mix výkonnosti a profesionality. Vy se mezi tím staráte o denní byznys a spolupracujete pouze v klíčových místech, kdy je nutné vaše rozhodování.

Pro tohle všechno jsme si v Provocadu naprosto jistí tím, že outsourcovaný marketing má smysl. Má smysl pro naše klienty, protože jim pomáhá v situacích, kdy je naše pomoc potřebná a vítaná, ale jen přesně tak dlouho, dokud jsme potřeba. A má smysl i pro nás, protože děláme to, co nás maximálně baví, naplňuje a s čím máme velké zkušenosti, setkáváme se s celou řadou odlišných požadavků a segmentů byznysu našich klientů a vždy se přesvědčujeme o jediné věci – že profesionální a přitom progresivní přístup k marketingu je univerzálním pravidlem pro každou úspěšnou firmu.

Nejnovější příspěvky v Názorech

9. 10. 2013, Lukáš Erben

Jste pod tlakem velkých prodejců? Zkuste si najít svou niku!

Niky jsou obecně velmi dobrou strategií menších konkurentů na trhu, kde dominují velcí hráči. Proto jsme se na tuto problematiku zaměřili.

2. 7. 2013, Tomáš Bučina

Náš rozhovor o úspěšných značkách v časopise Ekonom

15. 4. 2013, Tomáš Bučina

Jak zatočit korporátní tanker smykem

28. 1. 2013, Lukáš Erben

Tři pravidla pro úspěšný rozjezd prodeje

16. 1. 2013, Tomáš Bučina

Kouzlo křepčícího Korejce

Provocado - outsourcovaný marketing

Přihlásit se

Přihlášení klienta

[login-with-ajax]