Sociální sítě: zbraň s dvojím ostřím

Zapojit do marketingu socální sítě, či přesněji nejúspěšnější sociální síť Facebook, je „in“. Stačí nakazit virálním bacilem přízně několik desítek uživatelů a jsou-li vaše značka či produkt známé či zajímavé, počet příznivců se může brzy rozrůst na stovky či tisíce – nejen že jako „fanoušci“ virální nákazu dále šíří, ale navíc vám dávají možnost komunikovat novinky či nabídky přímo na jejich „zeď“.

Nelze ale kázat vodu a pít víno – chcete-li sociální sítě aktivně využívat, je třeba aby se do nich vaši vybraní zaměstnanci zapojili a postupovali na jednu stranu cílevědomě a na druhou stranu s potřebnou dávkou taktu – ať už vám jde o obecnou propagaci výrobků či služeb, nebo o bližší komunikaci jednotlivými zákazníky v oblasti B2B.

A nakonec přichází druhé ostří: uživatelé se mohou k vašemu sdělení přímo a bezprostředně vyjádřit. Zpětná vazba je cenná, ovšem zpětná vazba komunikovaná ke všem vašim fanouškům se může vymstít. Stačí nevhodně zvolit obsah vašich vzkazů, používat je častěji než je vhodné, nebo prostě neodhadnout možné reakce a vše se může snadno obrátit proti vám.

Zkrátka a dobře i marketing v sociálních sítích je třeba  dobře naplánovat, správně provést a průběžně vyhodnocovat. Poradíme vám jak na to.

Nejnovější příspěvky v Názorech

9. 10. 2013, Lukáš Erben

Jste pod tlakem velkých prodejců? Zkuste si najít svou niku!

Niky jsou obecně velmi dobrou strategií menších konkurentů na trhu, kde dominují velcí hráči. Proto jsme se na tuto problematiku zaměřili.

2. 7. 2013, Tomáš Bučina

Náš rozhovor o úspěšných značkách v časopise Ekonom

15. 4. 2013, Tomáš Bučina

Jak zatočit korporátní tanker smykem

28. 1. 2013, Lukáš Erben

Tři pravidla pro úspěšný rozjezd prodeje

16. 1. 2013, Tomáš Bučina

Kouzlo křepčícího Korejce

Provocado - outsourcovaný marketing

Přihlásit se

Přihlášení klienta

[login-with-ajax]