Péče o zákazníky a věrnostní programy

Když dojde v marketingu na konečné počty, můžete si být jisti jen jednou věcí: získat nového zákazníka stojí čas i peníze. Péče o stávající zákazníky je velmi efektivní metodou, jak prodávat a přitom investovat do marketingu méně prostředků. A věrný zákazník či prodejce je v každém případě zaslouží vaši odpovídající péči a zájem.

Řízení vztahů se zákazníky

S láskou jde všechno líp. A zákazník, který vás má opravdu rád, také mnohem ochotněji nakupuje a rád sděluje své pocity lidem kolem sebe. Proto vnímáme řízení vztahů se zákazníky a péči o dobré vztahy s nimi za jednu z nejdůležitějších výzev, které před firmami dnes stojí. Účelem totiž není prodat jednou, ale vytvořit skutečnou obousměrnou vazbu. A s tím vám umíme pomoct.

Nezapomínejte, že…

  • retence (udržení zákazníka) je založená na vztahu, který si s ním vybudujete
  • vaším cílem by mělo být zkombinovat předchozí dobrou zkušenost s okamžitým vybavením si vaší firmy v hlavě zákazníka
  • do opakovaných nákupů věrného zákazníka je třeba investovat mnohem méně peněz, než do jeho prvonákupu
  • vztah se zákazníkem je budován každým kontaktem s ním; ať už jde o systém objednávky, její odbavení, telefonické potvrzení či řešení reklamace, každý krok zanechává dojem
  • díky perfektnímu vztahu se zákazníky můžete snadno prodávat zboží dráž, než za kolik jej nabízí vaše konkurence

Věrnostní programy

Zapomeňte na slevové kartičky – klíčem k perfektnímu věrnostnímu programu je především váš záměr být v péči o zákazníka lepší, než vaše konkurence. Samotná mechanika slevy, sbírání bodů či čehokoliv dalšího je až jedna z mnoha cest, jakými toho docílit. Vždycky také vnímejte slevový program jako až ten nejvyšší stupeň k zaručení maximální zákaznické retence. Uvědomte si ale jednu důležitou věc – zákazník se nenechá dlouhodobě ošálit nabídkou 10. hamburgeru či vstupenky do kina zdarma, pokud se o něj nebudete starat.

Nikdy nezapomínejte na to, že zákazník je ten jediný, kdo do vaší firmy přináší peníze, jimiž platíte nájem i vaše zaměstnance.

Naší ambicí je zapojit věrnostní program do celkového systému péče o zákazníky. Chceme, aby naši klienti vždy vnímali důležitost vazby mezi prodejcem a zákazníkem a zároveň byli schopni schopni vidět za každou aktivitou řízení vztahu se zákazníky také její náklady. Navrhujeme a vytváříme takové systémy vztahů se zákazníky, u nichž je od prvního momentu kontaktu zřejmé, že právě zákazník je ten, kdo do vaší firmy přináší peníze, jimiž platíte nájem i vaše zaměstnance.

A nezapomínejte také na to, že kvalitní a propracovaný vztah se zákazníky je v českých podmínkách velmi neobvyklý jev, takže i menší a možná nedokonalý pokus o něj si vaši klienti okamžitě zamilují. Tak proč to nezkusit třeba hned?

Práce s obchodním kanálem

Dlouhodobá a cílevědomá spolupráce s vašimi prodejci a partnery má zásadní vliv na uplatnění vašich produktů či služeb na koncovém trhu. To není pro zkušeného manažera žádná novinka. Klíčovou otázkou je však to, jak dealery a obchodní partnery motivovat a uvázat, jakým způsobem nastavit program tak, aby otevíral možnosti pro up-selling a využíval Vaši databázi prodejců na maximum. Připravíme vaše vztahy s obchodním kanálem tak, aby Vám přinášely maximální užitek a věrnost vašich prodejců.

Comments Closed

Rady a inspirace pro váš marketing

9. 10. 2013, Lukáš Erben

Jste pod tlakem velkých prodejců? Zkuste si najít svou niku!

Niky jsou obecně velmi dobrou strategií menších konkurentů na trhu, kde dominují velcí hráči. Proto jsme se na tuto problematiku zaměřili.

2. 7. 2013, Tomáš Bučina

Náš rozhovor o úspěšných značkách v časopise Ekonom

28. 1. 2013, Lukáš Erben

Tři pravidla pro úspěšný rozjezd prodeje

21. 8. 2012, Lukáš Erben

Jak rozjet svůj byznys a nezakopnout

28. 11. 2011, Tomáš Bučina

To nejdůležitější z produktového marketingu: Disciplína

Provocado - outsourcovaný marketing

Přihlásit se

Přihlášení klienta

[login-with-ajax]