Marketingové konzultace

Marketingové konzultace

Marketingová konzultace je jedním z naprosto zásadních segmentů naší práce. Znamená pro nás čas, který plně věnujeme vašemu problému. Nejčastěji přímo u vás ve firmě řešíme aktuální marketingové záležitost, jednotlivé taktiky a dlouhodobou strategii. Otevíráme nová témata, objasňujeme principy chování zákazníků a pravidla marketingové efektivity.

Pochopit znamená dělat správná rozhodnutí

A také se ptáme. Chceme perfektně rozumět tomu, jak váš byznys funguje, jak se zákazníci rozhodují, jaké produkty cítíte jako důležité. Musíme vstřebat spoustu informací, abychom společně mohli najít ty nejlepší nápady a techniky, jimiž vašemu marketingu nejlépe pomůžeme. Při marketingové konzultaci budete zahlceni spoustou nápadů, z nichž pak společně vybereme ty, které se nejlépe hodí k vaší praxi a účelu.

Co při marketingové konzultaci bereme v úvahu

Proč jsou naše konzultace tak přínosné?

Jednotlivých bodů, které je třeba nepustit ze zřetele, je celá řada. Hned na začátku jsou to zákazníci. Musíme perfektně chápat, kdo je tím člověkem, který vaše produkty či služby nakupuje. Možná to není tentýž, který je ve výsledku využívá a i na to je třeba brát ohled.

Zjišťujeme, jaké důvody vedou zákazníky k jejich rozhodnutí koupit a jací opravdu jsou lidé, kteří si váš produkt nakoupili. Už samotná marketingová konzultace umožňuje snadno i vám pochopit, komu vlastně prodáváte. Měla by být přínosem k vašim vlastním obchodním a manažerským rozhodnutím.

Velmi dbáme na to, abyste dostávali informace pro správné rozhodování dostatečně podložené – buď naší vlastní zkušeností nebo odkazem a vysvětlením obecných marketingových zásad. Nechceme s vámi hrát hru „berte nebo nechte být“. Důležité je pro nás to, abyste všemu v marketingu perfektně porozuměli a mohli to kdykoliv znovu dělat sami. Klidně i bez naší pomoci.

Vnímání vašeho produktu zákazníkem

Velmi pečlivě zkoumáme také to, jak zákazníci vnímají vaše produkty. Tedy proč je nakupují nebo naopak proč dávají přednost jiným značkám a výrobkům. To jsou klíčové informace k rozhodnutí o tom, jak dál pokračovat. Je-li to přínosné, vytváříme při marketingové konzultaci SWOT analýzu produktu, abychom postihli celou šíři jeho kladů i záporů i s ohledem na možnosti budoucího rozvoje. Protože pouze na základě jasných a nezkreslených informací se dají navrhovat funkční řešení.

Marketingové konzultace k aktuálním problémům

Často už naši klienti přicházejí rozpracovanými projekty a úkoly, které je jen potřeba během marketingových konzultací pouze doladit. I o to se samozřejmě staráme a bez problémů navazujeme na to, kde klient skončil. Marketingová konzultace vám dává velkou svobodu nad tím, jak moc potřebujete služby externího marketingového partnera využívat.

Víte, že marketing neznamená jen reklamu?

Mnoho menších podnikatelů klade mezi marketing a reklamu rovnítko. Neuvědomují si ale, že reklama a marketingová komunikace je jen výsekem z celého balíku zvaného „marketing“. Výsekem, který leckdy stojí zdaleka nejvíc peněz, ale jehož přínos k byznysu firmy je často menší, než by se mohlo zdát.

Marketing v sobě integruje nejen reklamu, ale i mnoho dalších důležitých součástí týkajících se vedení firmy, vztahů se zákazníky, produktové nabídky, značky, distribučního systému či strategie tvorby cen.

Až budete přemýšlet o novém billboardu nebo webových stránkých, nezapomeňte se podívat také na to, co vlastně prodáváte, za jakou cenu a jak se chováte ke svým zákazníkům! My v Provocadu vám s tím rádi pomůžeme.

Nejčastější témata, která při marketingových konzultacích řešíme, jsou:

  • Jak získat zákazníky, kteří naši firmu znají, ale nenakupují u nás?
  • Jak má náš obchodník zvýšit úspěšnost při získávání zakázek?
  • Jaký je obecně vhodný rozpočet pro marketing?
  • Proč bychom vůbec měli budovat značku, přinese nám to nějaké výsledky?
  • Kde najít vhodnou firmu pro správu webu, tvorbu grafiky, marketingový výzkum a tisk letáků?
  • Jak správně informovat naše zákazníky o nových nabídkých prostřednictvím emailu?

Další součásti úspěšného marketingu

Samotné konzultace jsou velmi často doplněny hrubou či detailnější marketingovou analýzou, jejíž účelem je nejen vědět, co dělá konkurence, ale také pochopit, jak je nejlepší nastavit svou vlastní marketingovou a obchodní strategii. Je jasné, že bez znalosti situace nejde dělat správná rozhodnutí – ani v životě, ani v marketingu.

Je-li třeba cokoliv připravit, ať už jde o texty marketingových materiálů, vytvoření kvalitní struktury argumentace produktu nebo třeba grafiku pro tisk či na internet, můžete s námi také počítat. Tvoříme marketingové komunikáty, které nejsou jen pohledné, ale především takové, které fungují!

A samozřejmě také přípravu marketingu koordinujeme. Velmi často zastupujeme naše klienty při výběru či vyjednávání s nejrůznějšími dodavateli služeb. Mohou se na nás plně spolehnout, že jednotlivé kroky marketingu, které na sebe navazují, budou kvalitně připravené a pefektně sladěné.

Comments Closed

Rady a inspirace pro váš marketing

9. 10. 2013, Lukáš Erben

Jste pod tlakem velkých prodejců? Zkuste si najít svou niku!

Niky jsou obecně velmi dobrou strategií menších konkurentů na trhu, kde dominují velcí hráči. Proto jsme se na tuto problematiku zaměřili.

2. 7. 2013, Tomáš Bučina

Náš rozhovor o úspěšných značkách v časopise Ekonom

28. 1. 2013, Lukáš Erben

Tři pravidla pro úspěšný rozjezd prodeje

21. 8. 2012, Lukáš Erben

Jak rozjet svůj byznys a nezakopnout

28. 11. 2011, Tomáš Bučina

To nejdůležitější z produktového marketingu: Disciplína

Provocado - outsourcovaný marketing

Přihlásit se

Přihlášení klienta

[login-with-ajax]