Firemní svět zachvátila zlatá horečka jménem AI a mít přístup do ChatGPT se stalo téměř povinností. Jenže co přijde po prvotním nadšení? Až příliš často ticho a nejistota. Firmy tuší, že by měly něco dělat, ale často nevědí, jak začít. Klíčem k úspěchu přitom není samotná technologie, ale strategie, která stojí za ní. A také vědomí, že pro profesionální práci jeden nástroj nestačí.
Stavíme AI tým, nehledáme jednoho supermana
Jeden z největších mýtů kolem AI je, že lidem vezme práci. Ve skutečnosti, je to však přesně naopak. AI není náhrada člověka, ale jeho posila. Je to nový, extrémně výkonný a schopný parťák v týmu, který na sebe vezme tu největší rutinu a otravnou práci.
A stejně jako v týmu lidí, i zde platí, že na různou práci potřebujete různé specialisty. Každý AI systém, každý nástroj, a dokonce každý AI model, má své silné a slabé stránky. Ten, který je skvělý na analýzu dat, pokulhává v kreativním psaní. A ten, co umí tvořit poutavé vizuály, vám nepomůže s automatizací procesů.
A právě orientace v tomto světě nových specialistů je jednou z našich expertíz. Naše práce spočívá v tom, že víme, které nástroje na jaké úkoly použít, a umíme jejich práci zkoordinovat tak, aby výsledek byl víc než jen součet jeho částí.
Konkrétní scénáře z práce pro naše klienty
Následující příklady z naší praxe ukazují, proč si pro každý úkol vybíráme specializovaný nástroj
1. Automatické prověřování zájemců
Pro předskórování potenciálních klientů na základě jména a e-mailu jsme nasadili API Perplexity, které z veřejných zdrojů automaticky doplní klíčové informace o osobě i firmě .
2. Produktové vizuály pro katalog
S pomocí Midjourney jsme zkombinovali reálné fotografie kancelářských židlí s vygenerovaným pozadím a vytvořili tak profesionální vizuály pro různé situace a styly.
3. Úprava starého webového pluginu
Claude Code analyzoval kód bez dokumentace, kompletní dokumentaci pak vytvořil a následně upravil požadovanou funkci přímo na serveru.
4. Kreativní copywriting v češtině
Gemini nám pomohl vytvořit širokou paletu titulků a sloganů s různými významovými odstíny, včetně překladů do několika jazyků.
5. Komplexní prezentace produktových změn
Manus s námi vedl detailní diskusi o úpravách produktů a autonomně připravil profesionální prezentaci pro klienta.
Key takeaways pro vaši praxi
- Využívejte různé nástroje – žádný totiž není univerzální. To, co funguje skvěle pro jeden úkol, může být pro jiný naprosto nevhodné.
- Pro generativní AI je nejdůležitější parametr kvalitní zadání (prompting) a správné referenční obrázky. To ovlivní výsledek více než výběr samotného nástroje.
- Sledujte trendy, protože trh s AI se neustále vyvíjí. Porovnávejte nástroje a modely a sledujte, jak se v průběhu času mění kvalita jejich výstupů.
In AI we trust, but verify we must!
Zaujal vás náš přístup? Příště se ponoříme do světa produktových vizuálů. Ukážeme, jak jsme pro jednoho z našich klientů výrazně zefektivnili tvorbu produktového katalogu. S pomocí Midjourney jsme generovali fotografie, ve kterých se konkrétní produkty objevovaly v cíleně vytvořeném prostředí přesně podle potřeb klienta.