2013: První marketingové předsevzetí

V marketingu je důležité stanovit si jasné priority a zaměřit se na oblasti a kanály, které přinášejí maximální růst obratu a zisku.

K vymýšlení novoročních před­sevzetí se větši­na z nás dostává takříka­jíc za pět min­ut dvanáct — tedy na Sil­ves­tra. Slibu­jeme si že budeme to či ono dělat lépe, že budeme důsled­nější a lep­ší. Nes­tačí si ale jen něco slíbit, je také potře­ba vědět, jak toho chceme dosáh­nout. Před­sevzetí by zkrát­ka a dobře mělo být konkrét­ní — mít jas­ný nejen cíl, ale i cestu.

V Provo­cadu jsme pro­to připrav­ili tro­ji­ci před­sevzetí, která vám pomo­hou v roce 2013 dělat mar­ket­ing lépe. Pos­tup­ně vám je před­stavíme v průběhu toho­to týdne. Zda si vyberete jen jed­no nebo všech­na necháme na Vás – my jsme připraveni Vám s jejich plánováním i plněním kdyko­liv pomoci.

Předsevzetí první: stanovte si jasné priority 

Svůj čas a úsilí budu věno­vat přede­vším těm oblastem a kanálům které reál­ně přis­pí­va­jí k růs­tu obratu a zisku.

Thinkstock_hodinkyPřepřa­hat uprostřed bro­du se nevy­plácí. Ve světě mar­ketingu, zejmé­na tom dig­itál­ním se pocho­pitel­ně situ­ace mění každý měsíc či dokonce každý týden a den, nicméně měřít­ka jako „novost“ či „kůl fak­tor“ by neměla mít hlavní slo­vo v tom co pro pově­domí o své značce či pod­poru prode­je děláte a kolik za to utrácíte. Nenechte se rozhodit kole­gou (nebo šéfem), který u automatu na kávu prohlásí „Hele četls ten článek o X? Děláme to taky?“, pří­pad­ně na ponděl­ní poradě uště­pačně utrousí, že ten a ten zákazník se věnu­je Y a zají­ma­lo by ho jaká je v té oblasti naše strategie.“

Novinky a aktiv­i­ty konkurence pocho­pitel­ně nes­míte ignorovat, čas na ně ale přichází až ve chvíli, kdy máte správně nas­tavenu a nas­tar­továnu zák­lad­ní mar­ketingovou strate­gii, pos­tupy, real­izaci a můžete měřit výsled­ky. Ste­jně nezbyt­ný je celoroční mar­ketingový plán – napřík­lad v podobě sez­na­mu úkolů, cílů a rozdělení rozpoč­tu na mar­ket­ing pro jed­notlivá čtvrtletí. Bez plánu totiž hrozí, že i pri­or­i­ty budou odsou­vány a dostanete se k nim niko­liv kon­cem jara, ale tře­bas až po prázdninách.

Poté přichází ten správný okamžik, abyste strate­gii, pri­or­i­ty a plán kon­fron­to­vali s novinka­mi a změ­na­mi na trhu. Je pocho­pitel­ně rozum­né, ba nezbyt­né nechat si v rozpoč­tu (časovém i finančním) na novinky a změny rozum­nou rezervu.

Nevíte jak s mar­ketingovým plánem začít a jak posléze stanovit ty správné pri­or­i­ty? Rádi Vám pomůžeme, ozvěte se nám.

Na podobné téma

Přejít nahoru