Komentáře

2013: První marketingové předsevzetí

K vymýšlení novoročních předsevzetí se většina z nás dostává takříkajíc za pět minut dvanáct - tedy na Silvestra. Slibujeme si že budeme to či ono dělat lépe, že budeme důslednější a lepší. Nestačí si ale jen něco slíbit, je také potřeba vědět, jak toho chceme dosáhnout. Předsevzetí by zkrátka a dobře mělo být konkrétní - mít jasný nejen cíl, ale i cestu.

V Provocadu jsme proto připravili trojici předsevzetí, která vám pomohou v roce 2013 dělat marketing lépe. Postupně vám je představíme v průběhu tohoto týdne. Zda si vyberete jen jedno nebo všechna necháme na Vás – my jsme připraveni Vám s jejich plánováním i plněním kdykoliv pomoci.

Předsevzetí první: stanovte si jasné priority 

Svůj čas a úsilí budu věnovat především těm oblastem a kanálům které reálně přispívají k růstu obratu a zisku.

Thinkstock_hodinkyPřepřahat uprostřed brodu se nevyplácí. Ve světě marketingu, zejména tom digitálním se pochopitelně situace mění každý měsíc či dokonce každý týden a den, nicméně měřítka jako „novost“ či „kůl faktor“ by neměla mít hlavní slovo v tom co pro povědomí o své značce či podporu prodeje děláte a kolik za to utrácíte. Nenechte se rozhodit kolegou (nebo šéfem), který u automatu na kávu prohlásí „Hele četls ten článek o X? Děláme to taky?“, případně na pondělní poradě uštěpačně utrousí, že ten a ten zákazník se věnuje Y a zajímalo by ho jaká je v té oblasti naše strategie.“

Novinky a aktivity konkurence pochopitelně nesmíte ignorovat, čas na ně ale přichází až ve chvíli, kdy máte správně nastavenu a nastartovánu základní marketingovou strategii, postupy, realizaci a můžete měřit výsledky. Stejně nezbytný je celoroční marketingový plán – například v podobě seznamu úkolů, cílů a rozdělení rozpočtu na marketing pro jednotlivá čtvrtletí. Bez plánu totiž hrozí, že i priority budou odsouvány a dostanete se k nim nikoliv koncem jara, ale třebas až po prázdninách.

Poté přichází ten správný okamžik, abyste strategii, priority a plán konfrontovali s novinkami a změnami na trhu. Je pochopitelně rozumné, ba nezbytné nechat si v rozpočtu (časovém i finančním) na novinky a změny rozumnou rezervu.

Nevíte jak s marketingovým plánem začít a jak posléze stanovit ty správné priority? Rádi Vám pomůžeme, ozvěte se nám.

Více k tématu:

plánování marketingu
  • 27.08.2017
     
    Pomáháme startovat vaše nové projekty a firmy

  • 04.01.2013
    Komentáře
    2013: První marketingové předsevzetí

    V marketingu je důležité stanovit si jasné priority a zaměřit se na oblasti a kanály, které přinášejí maximální růst obratu a zisku.

  • 15.03.2010
    Názor, Rady a postupy
    Zaklínadla marketingového plánování

    Když budete potřebovat na klienta v marketingu udělat rychle dojem anebo naopak zajistit garážové reklamce perné chvíle, stačí k tomu dvě slova: SOSTAC a RABOSTIC.

  • 29.12.2009
    Komentáře, Názor
    Novoroční příspěvek – Jak jsem se naučil mít krizi rád

    Současné ekonomické trable dělají vrásky na čelech politiků, kteří mohou méně rozhazovat naše peníze, odborářů, jejichž ekonomické teorie už definitivně postrádají logiku, a také řady běžných lidí. Paradoxně v marketingu jsou velmi ozdravným mechanizmem.

  • 10.09.2009
    Komentáře, Názor
    O důležitosti komunikačního mixu

    Sledovat postoje a nabídku konkurence se vždy vyplatí, o tom není sporu. Každý podnikatel by měl mít perfektně zmapováno, co se děje kolem něj, větší firmy by k takovému účelu měly mít vyhrazené speciální pracovníky. Ale o tom dnes nechci psát. Chci upozornit na jednu vějičku, kterou jsem našel právě u konkurenční firmy.

  • 19.08.2009
    Komentáře, Názor
    Nejdůležitější slovo v marketingu: „Proč?“

    Ač se to může běžnému spotřebiteli zdát podivné a přestože to řada marketingových manažerů neuplatňuje, nejdůležitější otázkou, kterou si v marketingu musíte klást je „Proč?“.

strategie
  • 27.08.2017
     
    Pomáháme startovat vaše nové projekty a firmy

  • 20.07.2017
    Rady a postupy
    Prodávat každému není chytré, ale hloupé a těžké

    Máte tendenci tvořit svůj produkt či službu doslova pro každého? Myslíte, že čím víc potenciálních, tím také víc skutečných zákazníků? Zadržte, je to přesně naopak!

  • 15.05.2017
    Rady a postupy
    Kde brát inspiraci v marketingu

    Pracovat a tvořit bez inspirace neuměli ani ti největší malířští mistři. Tak proč byste se měli o to pokoušet vy? Kde hledat inspiraci a jak se vůbec inspirovat v marketingu je dnešní téma.

  • 09.10.2013
    Názor, Rady a postupy
    Jste pod tlakem velkých prodejců? Zkuste si najít svou niku!

    Niky jsou obecně velmi dobrou strategií menších konkurentů na trhu, kde dominují velcí hráči. Proto jsme se na tuto problematiku zaměřili.

  • 16.01.2013
    Komentáře
    Kouzlo křepčícího Korejce

    Když někdo dokáže dosáhnout 1 miliardu shlédnutí svého videa na YouTube, musí za tím být nejen příslovečné stěstí, ale také hodně profesionality a velká dávka marketingu. Co vše nechybělo Gangnam Stylu, aby se mohl stát nejsledovanějším online videem všech dob?

  • 09.01.2013
    Komentáře
    2013: Druhé marketingové předsevzetí

    Nezůstávejte na povrchu: při vlastní realizaci marketingové strategie věnujte pozornost tomu, na čem skutečně záleží a nikoliv tomu co je nejvíc vidět.

  • 04.01.2013
    Komentáře
    2013: První marketingové předsevzetí

    V marketingu je důležité stanovit si jasné priority a zaměřit se na oblasti a kanály, které přinášejí maximální růst obratu a zisku.

  • 28.11.2011
    Rady a postupy
    To nejdůležitější z produktového marketingu: Disciplína

    Jednou z nějvětších chyb, které se podnikatelé dopouštějí, je intenzivní pocit, že šířkou nabídky mohou zvýšit šanci na úspěšný prodej. Protože tento dojem je velmi rozšířený a setkávám se s ním prakticky denně, zaslouží si hlubší rozbor. Nebezpečí zhoubného růstu Na úplném počátku má firma jeden či dva produkty, prodává jednu, možná dvě značky, věnuje se jedné či […]

  • 06.10.2011
    Komentáře
    Steve Jobs a marketing

    Život a úspěch Steva Jobse dokumentuje dvě pravdy: Nemusíte mít marketingové vzdělání a přesto můžete dělat úžasný marketing. A úžasný marketing nemusí vůbec znamenat to, co se dočtete v marketingových knihách.

  • 31.05.2010
    Komentáře, Názor
    Pane Tvrdíku a Dimune: Čtyři marketingové chyby, které vám prohrály volby

    Na první pohled vypadala marketingová mašinerie ČSSD jako dobře namazaný stroj. Tvrdík polepil Česko billboardy s říznými slogany, Dimun vydával zhruba 40 zpráv pro média denně, Paroubek objížděl zemi s ochotnickými mítinky, kde každý tleskal přesně tehdy, kdy tleskat měl. A přesto to nestačilo.

Hledat v článcích

Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
Komentáře
Názor
Rady a postupy
© Provocado, s.r.o, 2017
Žádná část tohoto webu (texty, obrázky), není-li uvedeno jinak, v celku ani v části nesmí být kopírována nebo jinak reprodukována bez výslovného souhlasu provozovatele.