2013: Třetí marketingové předsevzetí

Měřte úspěšnost svého marketingu na základě strategie, provedení a výsledků proti reálným příležitostem, spíše než vlastním nebo cizím očekáváním.

K vymýšlení novoročních před­sevzetí se větši­na z nás dostává takříka­jíc za pět min­ut dvanáct – tedy na Sil­ves­tra. Slibu­jeme si že budeme to či ono dělat lépe, že budeme důsled­nější a lep­ší. Nes­tačí si ale jen něco slíbit, je také potře­ba vědět, jak toho chceme dosáh­nout. Před­sevzetí by zkrát­ka a dobře mělo být konkrét­ní — mít jas­ný nejen cíl, ale i cestu.

V Provo­cadu jsme pro­to připrav­ili tro­ji­ci před­sevzetí, která vám pomo­hou v roce 2013 dělat mar­ket­ing lépe. Pos­tup­ně vám je před­stavíme v průběhu toho­to týdne. Zda si vyberete jen jed­no nebo všech­na necháme na Vás – my jsme připraveni Vám s jejich plánováním i plněním kdyko­liv pomoci.

 

Předsevzetí třetí: měřte a vyhodnocujte úspěch. Správně.

Budu měřit úspěch na zák­ladě strate­gie, prove­dení a výsled­ků pro­ti reál­ným příležitostem.

Thinkstock_mereni

Každý, kdo někdy pra­co­v­al v nad­národ­ní kor­po­raci nebo větší tuzem­ské fir­mě, zná pekel­nou mantru přelo­mu fiskál­ního roku: „pro příští rok jsme si stanovili ještě ambi­cióznější cíle“. Prob­lém je v tom, že „si stanovili“ zna­mená ve skutečnos­ti „vám stanovili“, přestože vás (zaměst­nance či dokonce čle­ny střed­ního či vyššího vedení) nikdo k ono­mu stanovování cílů nepřiz­val a ani se nezep­tal na váš názor.

Takové plánování je s real­i­tou propo­jeno v lep­ším pří­padě přes před­pově­di ana­lyt­ick­ých firem jako jsou napřík­lad ve světě IT IDC či Gart­ner – pak je plán stanoven jako X pro­cent nad jejich před­pověď růs­tu daného tržního seg­men­tu. V horším pří­padě se zrodi­lo jako haus­nu­mero v hlavě něko­ho z vrchol­ného vedení – napřík­lad: „Příští rok zvýšíme obrat o padesát pro­cent a zároveň zlepšíme ziskovost.“ Je prav­da, že řada společnos­tí nehod­notí v pří­padě cílů a plánů stanovených vedením pouze to zda se je podaří plnit, ale i to jak přes­ně byly před­povězeny – nicméně zejmé­na v posled­ních letech je právě ona přes­nost vel­mi problematická.

Ale i v pří­padě kdy v nad­národ­ní fir­mě či velké společnos­ti nepracu­jete se může stát, že vaše očekávání a plány jsou jiné než reali­ta – ať už pes­imističtější či opti­mističtější. V každém pří­padě byste měli výsled­ky vašich mar­ketingových aktiv­it měřit a srovná­vat nejen s plánem ale i s reál­nou situ­ací na trhu. Je možné že děláte vše v zásadě správně, ale situ­ace se mění tak dra­mat­icky, že to není nic plat­né a cíle neplníte, nebo naopak cíle sice plníte či překonáváte, ale ve skutečnos­ti byste mohli být ještě lep­ší a uvolňu­jete tak pros­tor pro růst konkurence. A tady se dostáváme zpět k první­mu před­sevzetí – součástí pri­or­it a plánů by měla být i rez­er­va pro nepláno­vané změny a novinky. Změ­na se může týkat i revize plánů a očekávání – není žád­ná ostu­da, když v odvětví které je výrazněji postiženo krizí udržíte čís­la z min­ulého roku.

Ať již boju­jete s krizí vaše­ho odvětví, nebo čelíte řadě změn, v Provo­cadu jsme připraveni vám s mar­ketingovou strate­gií či komu­nikací pomo­ci, ozvěte se nám.

Inspiru­jte se také naším prvnímdruhým tipem na novoroční mar­ketingové předsevzetí.

Na podobné téma

Přejít nahoru