Komentáře

2013: Třetí marketingové předsevzetí

K vymýšlení novoročních předsevzetí se většina z nás dostává takříkajíc za pět minut dvanáct – tedy na Silvestra. Slibujeme si že budeme to či ono dělat lépe, že budeme důslednější a lepší. Nestačí si ale jen něco slíbit, je také potřeba vědět, jak toho chceme dosáhnout. Předsevzetí by zkrátka a dobře mělo být konkrétní - mít jasný nejen cíl, ale i cestu.

V Provocadu jsme proto připravili trojici předsevzetí, která vám pomohou v roce 2013 dělat marketing lépe. Postupně vám je představíme v průběhu tohoto týdne. Zda si vyberete jen jedno nebo všechna necháme na Vás – my jsme připraveni Vám s jejich plánováním i plněním kdykoliv pomoci.

 

Předsevzetí třetí: měřte a vyhodnocujte úspěch. Správně.

Budu měřit úspěch na základě strategie, provedení a výsledků proti reálným příležitostem.

Thinkstock_mereni

Každý, kdo někdy pracoval v nadnárodní korporaci nebo větší tuzemské firmě, zná pekelnou mantru přelomu fiskálního roku: „pro příští rok jsme si stanovili ještě ambicióznější cíle“. Problém je v tom, že „si stanovili“ znamená ve skutečnosti „vám stanovili“, přestože vás (zaměstnance či dokonce členy středního či vyššího vedení) nikdo k onomu stanovování cílů nepřizval a ani se nezeptal na váš názor.

Takové plánování je s realitou propojeno v lepším případě přes předpovědi analytických firem jako jsou například ve světě IT IDC či Gartner – pak je plán stanoven jako X procent nad jejich předpověď růstu daného tržního segmentu. V horším případě se zrodilo jako hausnumero v hlavě někoho z vrcholného vedení – například: „Příští rok zvýšíme obrat o padesát procent a zároveň zlepšíme ziskovost.“ Je pravda, že řada společností nehodnotí v případě cílů a plánů stanovených vedením pouze to zda se je podaří plnit, ale i to jak přesně byly předpovězeny – nicméně zejména v posledních letech je právě ona přesnost velmi problematická.

Ale i v případě kdy v nadnárodní firmě či velké společnosti nepracujete se může stát, že vaše očekávání a plány jsou jiné než realita – ať už pesimističtější či optimističtější. V každém případě byste měli výsledky vašich marketingových aktivit měřit a srovnávat nejen s plánem ale i s reálnou situací na trhu. Je možné že děláte vše v zásadě správně, ale situace se mění tak dramaticky, že to není nic platné a cíle neplníte, nebo naopak cíle sice plníte či překonáváte, ale ve skutečnosti byste mohli být ještě lepší a uvolňujete tak prostor pro růst konkurence. A tady se dostáváme zpět k prvnímu předsevzetí – součástí priorit a plánů by měla být i rezerva pro neplánované změny a novinky. Změna se může týkat i revize plánů a očekávání – není žádná ostuda, když v odvětví které je výrazněji postiženo krizí udržíte čísla z minulého roku.

Ať již bojujete s krizí vašeho odvětví, nebo čelíte řadě změn, v Provocadu jsme připraveni vám s marketingovou strategií či komunikací pomoci, ozvěte se nám.

Inspirujte se také naším prvnímdruhým tipem na novoroční marketingové předsevzetí.

Více k tématu:

praktický marketing
  • 24.08.2017
    Rady a postupy
    Jak zlevnit marketing a přitom jej stále dělat dobře

    Jedna byznysová anekdota říká, že obchod ve firmě peníze vydělává, zatímco marketing je utrácí. Jak tedy dosáhnout toho, aby marketingová práce byla skutečně snadná, efektivní a utrácela jen za to, za co opravdu musí?

  • 10.06.2017
    Rady a postupy
    Vtipe vylez aneb žerty stranou

    Každého autora, ať už jde o spisovatele či tvůrce marketingového textu, občas napadne okořenit své dílo malým žertem. Narážkou, vtípkem, odkazem, zkrátka zkusit trošku čtenáře rozesmát.

  • 15.05.2017
    Rady a postupy
    Kde brát inspiraci v marketingu

    Pracovat a tvořit bez inspirace neuměli ani ti největší malířští mistři. Tak proč byste se měli o to pokoušet vy? Kde hledat inspiraci a jak se vůbec inspirovat v marketingu je dnešní téma.

  • 28.01.2013
    Názor, Rady a postupy
    Tři pravidla pro úspěšný rozjezd prodeje

    Každý jsme čas od času zákazníkem – někdy spokojeným, jindy nespokojeným a jindy zas marně hledajícím ten správný chytrý telefon nebo dovolenou. To je okamžik, kdy je správné se zamyslet a hledat špatné i dobré návyky a postupy při marketingu a prodeji.

  • 16.01.2013
    Komentáře
    Kouzlo křepčícího Korejce

    Když někdo dokáže dosáhnout 1 miliardu shlédnutí svého videa na YouTube, musí za tím být nejen příslovečné stěstí, ale také hodně profesionality a velká dávka marketingu. Co vše nechybělo Gangnam Stylu, aby se mohl stát nejsledovanějším online videem všech dob?

  • 10.01.2013
    Komentáře
    2013: Třetí marketingové předsevzetí

    Měřte úspěšnost svého marketingu na základě strategie, provedení a výsledků proti reálným příležitostem, spíše než vlastním nebo cizím očekáváním.

  • 09.01.2013
    Komentáře
    2013: Druhé marketingové předsevzetí

    Nezůstávejte na povrchu: při vlastní realizaci marketingové strategie věnujte pozornost tomu, na čem skutečně záleží a nikoliv tomu co je nejvíc vidět.

  • 09.01.2012
    Komentáře
    Marketingové předsevzetí: Přestat lhát

    Měli bychom si dávat nějaká novoroční předsevzetí. Je dobré si vymínit, že se v něčem konkrétním zlepším. Takže za marketingová a "kreativní" oddělení mnoha firem a agentur bych doporučil toto: V ROCE 2012 PŘESTAŇTE LHÁT.

  • 11.04.2011
    Rady a postupy
    Jak správně namixovat marketingový mix… v baru!

    Trochu netradiční a poněkud delší příspěvek, který se týká podstatné komponenty marketingové práce, jsme zařadili přímo do portfolia našich činností. Pokud se chcete dozvědět, jak zvládnout marketingový mix doslova v barovém prostředí, směle do čtení.

  • 13.11.2009
    Názor, Rady a postupy
    Proč outsourcovaný marketing?

    Dostáváme se k prvnímu blogovému tématu, které jde přímo na dřeň našeho byznysu v Provocadu. Proč si myslíme, že má smysl outsourcovat marketingové služby ve firmě externímu partnerovi a jaké výhody z toho klientovi plynou.

prodej
  • 28.01.2013
    Názor, Rady a postupy
    Tři pravidla pro úspěšný rozjezd prodeje

    Každý jsme čas od času zákazníkem – někdy spokojeným, jindy nespokojeným a jindy zas marně hledajícím ten správný chytrý telefon nebo dovolenou. To je okamžik, kdy je správné se zamyslet a hledat špatné i dobré návyky a postupy při marketingu a prodeji.

  • 10.01.2013
    Komentáře
    2013: Třetí marketingové předsevzetí

    Měřte úspěšnost svého marketingu na základě strategie, provedení a výsledků proti reálným příležitostem, spíše než vlastním nebo cizím očekáváním.

  • 11.05.2012
    Komentáře
    Co je to „komoditizace letní dovolené“?

    Nestává se náhodou z vašeho produktu komodita? Jak se bránit tomu, aby o vašem produktu či službě začali zákazníci přemýšlet jako o komoditě, u níž je zajímavá pouze cena.

  • 12.05.2011
    Komentáře
    Jak vyskočit z kolotoče slev

    Problém cenového podbízení jsme už řešili na tomto blogu několikrát - ostatně je to věc, se kterou se u klientů setkávám poměrně často. Jak tedy z toho ven?

  • 31.03.2011
    Rady a postupy
    Hodnota produktu je proměnlivá veličina

    V předchozím článku o hodnotové nabídce jsem se zabýval tím, jak je hodnota v mysli zákazníka konstruována. Dnes se zmíním o tom, že hodnota není zdaleka statická veličina a že existuje mnoho vlivů, které se na ní podepisují.

  • 01.03.2011
    Rady a postupy
    Podle čeho se zákazník rozhoduje?

    Myslíte si, že se zákazník rozhoduje jen podle ceny? Nebo že hledá nejlepší poměr cena/výkon? Všechno špatně. Klíčem k pochopení nákupního chování je totiž magické spojení „hodnotová nabídka“.

Hledat v článcích

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
Komentáře
Názor
Rady a postupy
© Provocado, s.r.o, 2017
Žádná část tohoto webu (texty, obrázky), není-li uvedeno jinak, v celku ani v části nesmí být kopírována nebo jinak reprodukována bez výslovného souhlasu provozovatele.