Komentáře, Názor

Být trendy neznamená být úspěšný

Na internetu na nás neustále útočí nové trendy: blogy, komunity, komerční profily, videoreklama, Facebook. Nicméně idea „Mají to všichni - musím to mít také“ není zrovna na místě. Klienti se občas naprosto bezhlavě honí za tím, co je in, aniž by přemýšleli nad tím, zda jejich produkt či služba je opravdu to pravé ořechové pro tento druh reklamy nebo alespoň nad myšlenkou a cílem kampaně. Je naprosto skvělé, že zadavatel sleduje nově směry a všímá si i, kudy a jak se snaží cílit na své zákazníky konkurence, ne vždy je však dobré jít v jejích šlépějích.

mouse

Občas se setkávám s požadavky klientů typu: „Chceme ten super trendy web xy do každé kampaně. Nemáme v budgetu místo? Tak vyhoďte nějaký z těch afinitních webů. Chceme ho tam za každou cenu. Proč? Jsou tam všichni, chceme tam být taky.“ Ach jo. A víte, co chcete těm lidem sdělit, jak s tím webem pracovat dál? Hmm. A víte, že ono to pak nepoběží tak nějak samo?

Před časem byly módní komerční profily. Jedna nejmenovaná velká automobilka, otevřená novým trendům, si řekla, to musíme mít. Dohodla se dobrá cena, založil se perfektně stylový profil a … Tím to skončilo. Nikdo se o profil vůbec nestaral a milý klient se velmi divil, proč mu to nefunguje, když komerční profil je to tak super. Nikdo mu možná dodnes neřekl, že občas nestačí jen někde něco koupit, ale nutné je umět to využít.

Shodou okolností jsem na tomto webu zkoušela stejný komerční profil pro jinou perfektně afinitní kampaň. Přesvědčili jsme klienta o důležitosti aktualizace profilu a poradili jak s ním pracovat. Ten se toho zhostil naprosto perfektně. Každý den komunikoval prostřednictvím této komunity lidí se svými potencionálními zákazníky, profil doslova žil. I díky tomu byla celá kampaň velmi úspěšná a klient naprosto nadšený. Jednak byl do projektů sám zapojen, což se i přes časovou náročnost dalo zvládnout, a také měl perfektní možnost být v kontaktu přímo se svou cílovou skupinou a získat tak spoustu nových poznatků a informací.

Každá trendy věc je určitě fajn, ale má svá specifika, která je důležité znát, abychom byli opravdu úspěšní a nevyhodili peníze oknem jen pro pocit, že jsme in.

Více k tématu:

marketingová komunikace
  • 02.09.2012
    Komentáře
    Vždyť to jede jinam - tam marketing nehledejte!

    Když začne městský podnik připravovat informační "kampaň" o novém systému dopravy ve městě, tak za tím marketing rozhodně nehledejte.

  • 09.01.2012
    Komentáře
    Marketingové předsevzetí: Přestat lhát

    Měli bychom si dávat nějaká novoroční předsevzetí. Je dobré si vymínit, že se v něčem konkrétním zlepším. Takže za marketingová a "kreativní" oddělení mnoha firem a agentur bych doporučil toto: V ROCE 2012 PŘESTAŇTE LHÁT.

  • 28.12.2011
    Komentáře
    Případ Ocean Marketing: Jak si zničit kariéru v marketingu

    Vánoce v plném proudu a přesto v těchto dnech hýbe ame­ric­kým inter­ne­tem a zejména weby zamě­ře­nými na počí­ta­čové hry jeden ilu­stra­tivní pří­běh toho, kam až může vést neúcta k zákaz­ní­kovi. K jed­nomu z milionu.

  • 11.03.2011
    Komentáře
    Kam se to díváte?

    Tváře na billboardech nás provázejí doslova na každém kroku. Podívejte se na čtyři příklady toho, jak s nimi pracovat a naopak, kterým postupům se rozhodně vyhnout. A také na to, kam se vlastně mají dívat!

  • 15.04.2010
    Komentáře, Názor
    ODS chce špatnou kampaní prohrát volby

    V předvolební době je dobrý nápad se podívat na politický marketing. Myslíte, že se zhruba 150 miliony korun na kampaň ji nemůžete exekuovat až tragicky špatně? Nenechte se mýlit, ODS to umí!

  • 10.10.2009
    Komentáře, Názor
    Virál není o penězích, ale o nápadu

    Vypadá to na první pohled velmi lákavě - s malou investicí připravíte nějaký pěkný virální kousek a sami vaši zákazníci jej budou distribuovat. Ušetříte spousty peněz za média a byznys se bude pěkně točit. Jenže tak snadné to s virální kampaní vážně není.

  • 10.09.2009
    Komentáře, Názor
    O důležitosti komunikačního mixu

    Sledovat postoje a nabídku konkurence se vždy vyplatí, o tom není sporu. Každý podnikatel by měl mít perfektně zmapováno, co se děje kolem něj, větší firmy by k takovému účelu měly mít vyhrazené speciální pracovníky. Ale o tom dnes nechci psát. Chci upozornit na jednu vějičku, kterou jsem našel právě u konkurenční firmy.

  • 01.09.2009
    Komentáře, Názor
    Být trendy neznamená být úspěšný

    Na internetu na nás neustále útočí nové trendy: blogy, komunity, komerční profily, videoreklama, Facebook. Nicméně idea „mají to všichni - musím to mít také“ není zrovna na místě. Klienti se občas naprosto bezhlavě honí za tím, co je in, aniž by přemýšleli nad tím, zda jejich produkt či služba, je opravdu to pravé ořechové pro tento druh reklamy.

  • 26.08.2009
    Komentáře, Názor
    Děláme to pro louskáčky?

    Mám rád tátu reklamy Davida Ogilvyho, protože si ve svých knížkách nebere servítky. Jedním z jeho klíčových hesel je „děláme to pro byznys“. Protože v jakékoliv činnosti týkající se reklamy by měl být byznys až na prvním místě, dávno před krásou, originalitou a vznosnými idejemi.

  • 22.08.2009
    Komentáře, Názor
    Největší chyba marketingového specialisty

    Jaká je nejčastější chyba, které se dopouštějí lidé na všech fázích marketingové struktury? Než začnete přemýšlet o přestřelení budgetu, marketingových aktivitách „jen tak“ bez jasného důvodu nebo dokonce skončíte u zbytečného sexu v reklamě, zadržte!

Hledat v článcích

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
Komentáře
Názor
Rady a postupy
© Provocado, s.r.o, 2017
Žádná část tohoto webu (texty, obrázky), není-li uvedeno jinak, v celku ani v části nesmí být kopírována nebo jinak reprodukována bez výslovného souhlasu provozovatele.