Děláme to pro louskáčky?

Mám rád tátu reklamy Davida Ogilvyho, protože si ve svých knížkách nebere servítky. Jedním z jeho klíčových hesel je „děláme to pro byznys“. Protože v jakékoliv činnosti týkající se reklamy by měl být byznys až na prvním místě, dávno před krásou, originalitou a vznosnými idejemi.

Mám rád tátu reklamy Davi­da Ogilvy­ho, pro­tože si ve svých knížkách nebere servítky. Jed­ním z jeho klíčových hes­el je „Děláme to pro byznys“. Pro­tože v jakéko­liv čin­nos­ti týka­jící se reklamy by měl být byznys až na prvním místě, dávno před krá­sou, orig­i­nal­i­tou a vznos­ný­mi ide­je­mi. I když se na to občas zapomíná.

gear-man_smallPři­padá vám nějaká rekla­ma pěkná a závidíte konkuren­ci, že ji má? Nezáviďte, vždyť vůbec netušíte, jestli prodává! Přes­ně tak. My všich­ni v mar­ketingu tu nejsme kvůli vlast­ní­mu egu, aby­chom viděli svá hes­la na bill­board­ech nebo aby nám kámoši z oboru plá­cali na večír­cích po rame­nou, jak­ou pěknou rekla­mu jsme to spích­li. Jsme tu, pro­tože máme spolu­zod­pověd­nost za byznys naší firmy nebo firmy naše­ho klienta.

Při­padá vám teleshop­ping přihlou­plý a kat­a­l­o­gový prodej graficky a intelek­tuál­ně ubo­hý? Ale pozor, ty firmy to děla­jí desítky let pořád ste­jně, pro­tože to sakra dobře fun­gu­je! To je přes­ně mar­ket­ing očištěný od jakýchko­liv iluzí, nápadů a velkých cílů. To je dokon­alý liti­nový mlýnek na maso s klik­ou. Nadřete se u něj, je dost ošk­livý, vrtule zare­zlá, ale semele snad i kame­ny. Vy vytváříte sofistiko­vaný mixér ve vysoce lesklé bílé barvě, s barevným dis­ple­jem a bohatým přís­lušen­stvím. A samozře­jmě, nes­mím zapomí­nat na jeho skvělý servis a výjimečný věrnos­t­ní pro­gram. Jenže ten liti­nový mlýnek na maso mlel už vaší prababičce, a pokud do něj neb­udete dávat kame­ny moc čas­to, bude mlít ještě dobrých pár let po vás.

Nenechte se mýlit, neříkám, že se mi to líbí, nebo že vám teleshop­ping doporuču­ji. Ste­jně tak neříkám, abyste dělali ošk­livé reklamy, prázd­né slo­gany, nebyli kreativní nebo si vymýšleli jen pro­to, abyste obal­a­mu­tili zákazní­ka. Vždy se ale musíte ptát, jestli tohle oprav­du pomůže byzny­su vaší firmy. Pří­mo či nepří­mo, na tom nezáleží. Pořád musíte nalézat jas­nou linii mezi tím, co děláte v mar­ketingu a nako­lik to oprav­du přis­pě­je prode­ji ve vaší fir­mě. Neza­pomíne­jte na tohle, až budete zase s grafikem do noci sedět nad nejkrás­nějším ban­nerem, který jste kdy udělali.

A abych neza­pom­něl, pře­ji hod­ně štěstí na Louskáčku 2009!

Na podobné téma

Přejít nahoru