Online kasina top roku za skutečné peníze 2023

  1. Vyherni Automaty Slots 777 Ke Stazeni: Samotný produkt se nazývá Živé sloty a první v tom, co je.
  2. Online Kasino 5 Vklad - Ruleta, což doslova znamená malé kolo, je klasická kasinová hra, kterou najdete ve všech online kasinech.
  3. Online Kasino S Penězi 2023: Vrácení peněz se zaokrouhluje na nejbližší libru.

Poker pravidla hry

Živé Kasino S Bonusem Za Registraci
Sloty zaručují zábavný čas, kde se hráči mohou soustředit spíše na zábavu než na složité matematické výpočty.
Jedinečné Kasino Bez Stahování Nebo Registrace 2023
Nejprve ze všeho musíš vstoupit na stránky Synot Tipu.
Microgaming z něj udělal klasický video slot ai když nenabízí progresivní jackpot, výplaty mohou být poměrně vysoké.

Online kasino bonus bez nutnosti vkladu 2023

Hrací Automat Simulátor Zdarma 2023
V době psaní, BetRivers právě vydal 18 nové sloty ve spolupráci se svým poskytovatelem softwaru, NetEnt.
Hrát Online Kasino Bez Registrace
Carmichael vydělával tisíce a prodával je dalším podvodníkům s automaty.
Příjmy Z Automatů 2023

Názor, Rady a postupy

Jak pojmenovat firmu

Jednou z poměrně unikátních marketingových aktivit je rozhodnutí, jak nejlépe pojmenovat svou firmu. Máte-li ambice svůj byznys dostat mezi top hráče na světovém trhu, je dobré se poučit právě z jejich názvů.

Společnost Interbrand každoročně zveřejňuje žebříček Best Global Brands, který shrnuje právě stovku nejcennějších značek v současnosti. Zanalyzovali jsme jejich jména z pohledu marketingu i čistě mechanicky a vyšly nám některé poměrně zajímavé souvislosti.

Pojmenování po zakladateli

V první stovce nejdražších značek je jich hned 37 nazváno podle jména zakladatele. Stále tedy platí, že ať jste Novák, Dvořák nebo Kučera, můžete začít byznys u vlastního jména a v klidu to můžete dotáhnout na krále hamburgerů (bratři Dick a Mac McDonaldovi), jedničku mezi výrobci aut (Kiichiro Toyoda), lídra světové zábavy (Walt Disney) nebo s spolužákem dát základ největší technologické firmě (Bill Hewlett a Dave Packard). Máte-li dost ostré lokty můžete se stát stěžejními hráči v bankovnictví (JP Morgan), ve žvýkačkých (Wrigley), v kabelkách (Louis Vuitton), kečupech (Heinz), zubních pastách (Colgate), holících strojcích (Gillette), kukuřičných lupíncích (Kellog’s) nebo v bublinkovém víně (Moet spolu s Chandonem). Velkou výhodou je také to, když máte dostatečně italsky znějící jméno, protože pak je snadné prorazit v oblečení (Armani), červených autech (Ferrari), nebo v bižuterii (Tiffany), v níž dokonce nevadí, že jste čistokrevný Američan.

Bohužel jméno zakladatele není všelék a jejich abundace v Best Globam Brands tkví zejména ve faktu, že dosáhnout první stovky nejhodnotnějších značek trvá pár desítek let usilovné snahy. V průběhu 19. a na počátku 20. století, kam lze vystopovat kořeny většiny firem v seznamu, bylo takové pojmenování naprostým standardem. Naopak z firem mladších 50 let je jménem autora nápadu pojmenovaná v první stovce jen jediná - IT koncern Michaela Della.

Co třeba pěknou zkratku?

Ze seznamu je dále 12% firem pojmenováno písmennou zkratkou. Může se to opět zdát jako poměrně snadná cesta k dobrému jménu firmy, avšak když se podíváme do historie jednotlivých korporací, byla původně v dobách začátku jejich byznysu (a mnohde ještě i dlouho po něm) firma nazývána buď nezkrácenou variantou jména a nebo k němu bylo přidáván nějaký dodatek, který se časem vytratil. Obecně dodatek je u málo známých zkratek poměrně častou metodou, jak například z JKM udělat už trochu konkrétnější JKM Stavby. Historické příklady s kompletními názvy jako je Bayerische Motoren Werke, International Business Machines, Hennes & MauritzHongkong and Shanghai Banking Corporation dokonce „Systeme, Anwendungen und Produkte in der Datenverarbeitung“ jsou poměrně známé.

Slabiková nebo slovní zkratka je už méně častým typem, a z TOP 100 značek ji nese pouhých 8%. Z tohoto pohledu je Bednotechna, Drutěva, ale i třeba Microprocessor Software nebo Integrateted Electronics poměrně nejistou sázkou do loterie, která se nemusí vyplatit.

Potřebuje mít jméno nějaký skutečný význam?

Pečlivě jsme sledovali, jak moc je dodržováno jedno z pravidel klasického copywritingu, totiž že je vhodné, aby jméno firmy nějakým způsobem odráželo produkt, postoj či význam firmy samotné. Názvů, které mají nějaký konkrétní význam a nedala ho slovu právě samotná firma (což u stovky nejlepší značek světa bývá dost častým zjevem) je celých 22%. To se sice na první pohled může znát docela mnoho, ale při bližším zkoumání je dobře vidět, že i zde objevíme určité mouchy.

Celých 10 záznamů ze zmíněných 22 totiž, ačkoliv jde o naprosto globální značky, nemá význam v angličtině, ale v nějakém jiném jazyce. Přeborníci v tomto směru jsou určitě asiaté, jejichž Samsung (korejsky „tři hvězdy“), Canon (japonská verze bohyně Guan Yin), Nindento (japonsky „nechat si štěstí do nebe“) a Hyundai (korejsky „modernost“) patří k nejlepším příkladům. Často se tyto názvy vybírají z dalších jazyků, jako je zejména latina, občas tak němčina (třeba Allianz). Obecně latina se pro tvorbu jména považuje za zajímavý zdroj nápadů a můžete právě lecos vymyslet, pokud si termíny týkajícími se vaší firmy zkusíte pohrát právě v ní.

Čtrnáct procent názvů firem ale má přímo význam v angličtině, což se může zdát jako skvělý start pro nový byznys. Bohužel naprostá většina z nich se nijak neváže k produktu samotnému. Názvy jako Apple (jablko), Oracle (vědma), Amazon (Amazonka), Blackberry (ostružina), Caterpillar (housenka), Shell (mušle), Visa (vízum) sice mohou vypadat malebně, nicméně musíte být v byznysu ostřílený harcovník, abyste třeba při prodeji pneumatik ustál firmu s názvem „Motyka s.r.o.“. Přesto všechno pouhopouhých 5% vypovídá přesně o produktu samotném (American Express, Nescafé, Pizza Hut, Volkswagen a Burger King)!

Výsledky technické analýzy

Mnohem cennější jsou ale výsledky, které jsme pořídili při technické analýze jednotlivých jmen. Tak tedy:

• Průměrná délka jména je 7 znaků, medián ale činí jen 6 písmen
• Průměrně mají názvy 2,7 slabiky s mediánem 3 slabik
• Průměr je také 1,16 slova v názvu
• 90% názvů má do 13 písmen, 4 slabik a 2 slov

Z toho tedy vyplývají následující závěry, kterých se při tvorbě nového jména firmy určitě držte:

1. Název by se měl skládat nejvíce ze 2 slov (pouze 1% názvů úspěšných brandů má 3 slova)
2. Název by měl nejlépe do 3, maximálně však 4 slabiky (42% má jen 2 slabiky)
3. Název by měl mít zhruba 4 až 13 písmen (což odpovídá 80% názvů)

Když budeme detailně sledovat používaná písmena, tak sázkou na jistotu je určitě A, E, L, N, O, RS. Chybu neuděláte ani s C nebo I, naproti tomu B, D, G, H, M, P, TU by měly být používány střídmě a s velkým rozmyslem. No a totální fiasko znamená použití F, J, K, Q, V, W, X, YZ, které k rozvoji byznysu směrem k první stovce brandů rozhodně nevede.

V porovnání s frekvencí písmen v angličtině je patrné, že mnohem častěji jsou zastoupena A, C, LP, naopak výrazně menší podíl než v běžném textu mají písmena D, E, H, T, W.

Jak tedy prakticky na pojmenování firmy

Na pojmenování firmy existují zhruba dvě cesty: Zeptejte se na radu profesionálních copywriterů či marketingové firmy, anebo si večer udělejte pohodlí, otevřete si v klidu třeba dobré víno a sepisujte, škrtejte, přepisujte tak dlouho, až budete s názvem spokojeni. Přeji vám šťastnou ruku!

Více k tématu:

start projektu
  • 12.10.2017
    Rady a postupy
    Stojí vaše značka na pevných hodnotách? (druhá část)

    Hodnoty značky jsou jedna věc. Ta druhá a neméně podstatná je způsob, jak s nimi nakládáme, jak je demonstrujeme a prožíváme. Zkrátka jak s nimi pracujeme. Právě to odlišuje slabé značky o těch skvělých.

  • 05.10.2017
    Rady a postupy
    Stojí vaše značka na pevných hodnotách? (první část)

    Když přemýšlíme o značkách v marketingu, nemáme na mysli jen barevné logo, silný slogan nebo dechberoucí příběh. To nejdůležitější na značce jsou totiž její hodnoty, pevně ukotvené v pozadí.

  • 27.08.2017
     
    Pomáháme startovat vaše nové projekty a firmy

  • 02.07.2013
    Rady a postupy
    Náš rozhovor o úspěšných značkách v časopise Ekonom

    Jak se vyvíjely nejúspěšnější značky a proč se jmenují po svých zakladatelích? Dozvíte se v našem rozhovoru v časopise Ekonom.

  • 21.08.2012
    Rady a postupy
    Jak rozjet svůj byznys a nezakopnout

    Mít vlastní firmu, nastartovat projekt, postavit se na vlastní nohy, být pánem svého času, skutečně rozhodovat. Jak skvěle to všechno zní.

  • 06.10.2011
    Komentáře
    Steve Jobs a marketing

    Život a úspěch Steva Jobse dokumentuje dvě pravdy: Nemusíte mít marketingové vzdělání a přesto můžete dělat úžasný marketing. A úžasný marketing nemusí vůbec znamenat to, co se dočtete v marketingových knihách.

  • 11.04.2011
    Rady a postupy
    Jak správně namixovat marketingový mix… v baru!

    Trochu netradiční a poněkud delší příspěvek, který se týká podstatné komponenty marketingové práce, jsme zařadili přímo do portfolia našich činností. Pokud se chcete dozvědět, jak zvládnout marketingový mix doslova v barovém prostředí, směle do čtení.

  • 22.02.2010
    Názor, Rady a postupy
    Jak pojmenovat firmu II.

    Dostali jsme několik dotazů na téma pojmenování firmy, které měly jedno společné: jak moc je vlastně důležité dodržovat pravidla, která jsme se pokusili analyzovat v posledních příspěvcích na blogu Provocado?

  • 23.01.2010
    Názor, Rady a postupy
    Jak pojmenovat firmu

    Jednou z poměrně unikátních marketingových aktivit je rozhodnutí, jak nejlépe pojmenovat svou firmu. Máte-li ambice svůj byznys dostat mezi top hráče na světovém trhu, je dobré se poučit právě z jejich názvů.

branding
  • 12.10.2017
    Rady a postupy
    Stojí vaše značka na pevných hodnotách? (druhá část)

    Hodnoty značky jsou jedna věc. Ta druhá a neméně podstatná je způsob, jak s nimi nakládáme, jak je demonstrujeme a prožíváme. Zkrátka jak s nimi pracujeme. Právě to odlišuje slabé značky o těch skvělých.

  • 05.10.2017
    Rady a postupy
    Stojí vaše značka na pevných hodnotách? (první část)

    Když přemýšlíme o značkách v marketingu, nemáme na mysli jen barevné logo, silný slogan nebo dechberoucí příběh. To nejdůležitější na značce jsou totiž její hodnoty, pevně ukotvené v pozadí.

  • 02.07.2013
    Rady a postupy
    Náš rozhovor o úspěšných značkách v časopise Ekonom

    Jak se vyvíjely nejúspěšnější značky a proč se jmenují po svých zakladatelích? Dozvíte se v našem rozhovoru v časopise Ekonom.

  • 11.05.2012
    Komentáře
    Co je to „komoditizace letní dovolené“?

    Nestává se náhodou z vašeho produktu komodita? Jak se bránit tomu, aby o vašem produktu či službě začali zákazníci přemýšlet jako o komoditě, u níž je zajímavá pouze cena.

  • 05.03.2010
    Komentáře, Názor
    Trable s názvy v IKEA

    Zasmějete se názvům nábytku v IKEA, jako je Kula, Hovet nebo zásuvka Koppla? Možná jste se nezamysleli nad tím, proč to IKEA vlastně dělá. My jsme o tom přemýšleli.

  • 23.01.2010
    Názor, Rady a postupy
    Jak pojmenovat firmu

    Jednou z poměrně unikátních marketingových aktivit je rozhodnutí, jak nejlépe pojmenovat svou firmu. Máte-li ambice svůj byznys dostat mezi top hráče na světovém trhu, je dobré se poučit právě z jejich názvů.

pojmenování firmy
  • 02.07.2013
    Rady a postupy
    Náš rozhovor o úspěšných značkách v časopise Ekonom

    Jak se vyvíjely nejúspěšnější značky a proč se jmenují po svých zakladatelích? Dozvíte se v našem rozhovoru v časopise Ekonom.

  • 05.03.2010
    Komentáře, Názor
    Trable s názvy v IKEA

    Zasmějete se názvům nábytku v IKEA, jako je Kula, Hovet nebo zásuvka Koppla? Možná jste se nezamysleli nad tím, proč to IKEA vlastně dělá. My jsme o tom přemýšleli.

  • 22.02.2010
    Názor, Rady a postupy
    Jak pojmenovat firmu II.

    Dostali jsme několik dotazů na téma pojmenování firmy, které měly jedno společné: jak moc je vlastně důležité dodržovat pravidla, která jsme se pokusili analyzovat v posledních příspěvcích na blogu Provocado?

  • 23.01.2010
    Názor, Rady a postupy
    Jak pojmenovat firmu

    Jednou z poměrně unikátních marketingových aktivit je rozhodnutí, jak nejlépe pojmenovat svou firmu. Máte-li ambice svůj byznys dostat mezi top hráče na světovém trhu, je dobré se poučit právě z jejich názvů.

Hledat v článcích

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
Komentáře
Názor
Rady a postupy
© Provocado, s.r.o, 2017
Žádná část tohoto webu (texty, obrázky), není-li uvedeno jinak, v celku ani v části nesmí být kopírována nebo jinak reprodukována bez výslovného souhlasu provozovatele.