Komentáře, Názor

Největší chyba marketingového specialisty

Jaká je nejčastější chyba, které se dopouštějí lidé na všech fázích marketingové struktury? Než začnete přemýšlet o přestřelení budgetu, marketingových aktivitách „jen tak“ bez jasného důvodu nebo dokonce skončíte u zbytečného sexu v reklamě, zadržte! Tou největší chybou je totiž osobní pohled na věc.

Jste překvapeni? Vždyť přece člověk musí mít nějaký názor na to, co dělá! Bohužel v marketingu většinou neděláte aktivity zaměřené na sebe, ale na vašeho zákazníka. A tím nejste vždy zrovna vy.

Vzpomínám si na jeden rozhovor nad vizuálem poměrně pěkného inzerátu s jedním partnerem, kterého jsem se ptal, proč obsahuje zrovna ty konkrétní slogany. Odpověděl, „že se mu líbí“. Musel jsem se ho zeptat, zda si myslí, že na základě nich si zákazník v konkrétní situaci bude chtít pořídit jejich konkrétní produkt. Připustil, že si tím není jistý, ale že tam musel něco dát. Ptal jsem se znova, jestli vážně doufá, že to bude fungovat na jeho zákazníka stejně dobře, jako na něj samotného.

Ani byste nevěřili, jak je tahle chyba častá – každý z nás se někdy dostane do situace, kdy posuzuje věci, určené pro typově odlišnou cílovou skupinu svou vlastní optikou. Zde je celý klíč k problému. Správný člověk z marketingu se musí vždy místo „Líbí se mi to?“ ptát „Líbilo by se mi to, kdybych byl náš zákazník?“ Je to skvělý paradox, protože, zejména pokud cílíte marketing na skupinu, která je od vás osobně velmi daleko (pokud bude třicetiletý marketér z města řešit kampaň zaměřenou na důchodce žijící na vesnici), může se snadno stát, že se vám vlastní kampaň osobně nebude líbit.

Jestliže máte možnost testovat alespoň na malém vzorku z cílové skupiny, máte z poloviny vyhráno. Pokud ne, leží celá tíha na vaší představivosti, která může dostat pořádně zabrat!

Více k tématu:

marketingová komunikace
  • 02.09.2012
    Komentáře
    Vždyť to jede jinam - tam marketing nehledejte!

    Když začne městský podnik připravovat informační "kampaň" o novém systému dopravy ve městě, tak za tím marketing rozhodně nehledejte.

  • 09.01.2012
    Komentáře
    Marketingové předsevzetí: Přestat lhát

    Měli bychom si dávat nějaká novoroční předsevzetí. Je dobré si vymínit, že se v něčem konkrétním zlepším. Takže za marketingová a "kreativní" oddělení mnoha firem a agentur bych doporučil toto: V ROCE 2012 PŘESTAŇTE LHÁT.

  • 28.12.2011
    Komentáře
    Případ Ocean Marketing: Jak si zničit kariéru v marketingu

    Vánoce v plném proudu a přesto v těchto dnech hýbe ame­ric­kým inter­ne­tem a zejména weby zamě­ře­nými na počí­ta­čové hry jeden ilu­stra­tivní pří­běh toho, kam až může vést neúcta k zákaz­ní­kovi. K jed­nomu z milionu.

  • 11.03.2011
    Komentáře
    Kam se to díváte?

    Tváře na billboardech nás provázejí doslova na každém kroku. Podívejte se na čtyři příklady toho, jak s nimi pracovat a naopak, kterým postupům se rozhodně vyhnout. A také na to, kam se vlastně mají dívat!

  • 15.04.2010
    Komentáře, Názor
    ODS chce špatnou kampaní prohrát volby

    V předvolební době je dobrý nápad se podívat na politický marketing. Myslíte, že se zhruba 150 miliony korun na kampaň ji nemůžete exekuovat až tragicky špatně? Nenechte se mýlit, ODS to umí!

  • 10.10.2009
    Komentáře, Názor
    Virál není o penězích, ale o nápadu

    Vypadá to na první pohled velmi lákavě - s malou investicí připravíte nějaký pěkný virální kousek a sami vaši zákazníci jej budou distribuovat. Ušetříte spousty peněz za média a byznys se bude pěkně točit. Jenže tak snadné to s virální kampaní vážně není.

  • 10.09.2009
    Komentáře, Názor
    O důležitosti komunikačního mixu

    Sledovat postoje a nabídku konkurence se vždy vyplatí, o tom není sporu. Každý podnikatel by měl mít perfektně zmapováno, co se děje kolem něj, větší firmy by k takovému účelu měly mít vyhrazené speciální pracovníky. Ale o tom dnes nechci psát. Chci upozornit na jednu vějičku, kterou jsem našel právě u konkurenční firmy.

  • 01.09.2009
    Komentáře, Názor
    Být trendy neznamená být úspěšný

    Na internetu na nás neustále útočí nové trendy: blogy, komunity, komerční profily, videoreklama, Facebook. Nicméně idea „mají to všichni - musím to mít také“ není zrovna na místě. Klienti se občas naprosto bezhlavě honí za tím, co je in, aniž by přemýšleli nad tím, zda jejich produkt či služba, je opravdu to pravé ořechové pro tento druh reklamy.

  • 26.08.2009
    Komentáře, Názor
    Děláme to pro louskáčky?

    Mám rád tátu reklamy Davida Ogilvyho, protože si ve svých knížkách nebere servítky. Jedním z jeho klíčových hesel je „děláme to pro byznys“. Protože v jakékoliv činnosti týkající se reklamy by měl být byznys až na prvním místě, dávno před krásou, originalitou a vznosnými idejemi.

  • 22.08.2009
    Komentáře, Názor
    Největší chyba marketingového specialisty

    Jaká je nejčastější chyba, které se dopouštějí lidé na všech fázích marketingové struktury? Než začnete přemýšlet o přestřelení budgetu, marketingových aktivitách „jen tak“ bez jasného důvodu nebo dokonce skončíte u zbytečného sexu v reklamě, zadržte!

Hledat v článcích

Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
Komentáře
Názor
Rady a postupy
© Provocado, s.r.o, 2017
Žádná část tohoto webu (texty, obrázky), není-li uvedeno jinak, v celku ani v části nesmí být kopírována nebo jinak reprodukována bez výslovného souhlasu provozovatele.