Největší chyba marketingového specialisty

Jaká je nejčastější chyba, které se dopouštějí lidé na všech fázích marketingové struktury? Než začnete přemýšlet o přestřelení budgetu, marketingových aktivitách „jen tak“ bez jasného důvodu nebo dokonce skončíte u zbytečného sexu v reklamě, zadržte!

Jaká je nejčastější chy­ba, které se dopouštějí lidé na všech fázích mar­ketingové struk­tu­ry? Než začnete přemýšlet o přestře­lení bud­getu, mar­ketingových aktiv­itách „jen tak“ bez jas­ného důvo­du nebo dokonce skončíte u zbytečného sexu v reklamě, zadržte! Tou největší chy­bou je totiž osob­ní pohled na věc.

Jste přek­vapeni? Vždyť přece člověk musí mít nějaký názor na to, co dělá! Bohužel v mar­ketingu větši­nou neděláte aktiv­i­ty zaměřené na sebe, ale na vaše­ho zákazní­ka. A tím nejste vždy zrov­na vy.

Vzpomínám si na jeden rozhovor nad vizuálem poměrně pěkného inz­erá­tu s jed­ním part­nerem, kterého jsem se ptal, proč obsahu­je zrov­na ty konkrét­ní slo­gany. Odpověděl, „že se mu líbí“. Musel jsem se ho zep­tat, zda si mys­lí, že na zák­ladě nich si zákazník v konkrét­ní situaci bude chtít pořídit jejich konkrét­ní pro­dukt. Při­pustil, že si tím není jistý, ale že tam musel něco dát. Ptal jsem se zno­va, jestli vážně doufá, že to bude fun­go­vat na jeho zákazní­ka ste­jně dobře, jako na něj samotného.

Ani byste nevěřili, jak je tahle chy­ba častá – každý z nás se někdy dostane do situ­ace, kdy posuzu­je věci, určené pro typově odliš­nou cílovou skupinu svou vlast­ní optik­ou. Zde je celý klíč k prob­lé­mu. Správný člověk z mar­ketingu se musí vždy mís­to „Líbí se mi to?“ ptát „Líbi­lo by se mi to, kdy­bych byl náš zákazník?“ Je to skvělý para­dox, pro­tože, zejmé­na pokud cílíte mar­ket­ing na skupinu, která je od vás osob­ně vel­mi daleko (pokud bude třicetiletý mar­ketér z měs­ta řešit kam­paň zaměře­nou na důchod­ce žijící na ves­ni­ci), může se snad­no stát, že se vám vlast­ní kam­paň osob­ně neb­ude líbit.

Jestliže máte možnost testo­vat ale­spoň na malém vzorku z cílové skupiny, máte z poloviny vyhráno. Pokud ne, leží celá tíha na vaší před­sta­vivosti, která může dostat pořád­ně zabrat!

Na podobné téma

Přejít nahoru