Komentáře, Názor

ODS chce špatnou kampaní prohrát volby

Ne, tenhle příspěvek nebude o volebních preferencích Provocada, i když je zcela jasné, jaké straně politického spektra mohou stranit lidé, kteří bojují o svůj denní chleba v potu tváře soukromé firmy. Tenhle příspěvek bude o samotné realizaci volební kampaně.

Nechci spekulovat nad tím, jestli ODS hodlá během těchto voleb utratit 150, 200 nebo 250 milionů korun a jestli ČSSD za svou kampaň vydá stejně nebo dvakrát tolik. Důležitější než samotný budget na kampaň rozhodně její strategie a exekuce. A v tomhle směru (bohužel) pravicový lídr za oranžovými proletáři až tragicky zaostává.

Kromě anikampaně „ČSSD proti všem“ s poněkud naštvaným Paroubkem a revolučním call-to-action „Neklikej na mě!“, provozuje ODS v současnosti ještě hlavní předvolební kampaň „Řešení …“. Už samotná témata kampaně:

  • Řešení pro pracovní místa
  • Řešení proti zneužívání sociálních dávek
  • Řešení pro podnikání
  • Řešení proti dluhům

nejsou zvolena dobře, protože slova s negativní konotací („proti“) ve vztahu k předmětu sdělení („ODS“) vyvolávají negativní emoce. Konkrétní realizace vizuálů a následně celé kampaně je však doslova otřesná.

V první řadě formáty. Chápu, že někdo možná dostal za úkol ušetřit. Stejně tak rozumím tomu, že někdo možná dostal příkaz „vykup všechny pozice, co zbyly“. Proč ale proboha ODS využívá nejmenší formát co existuje (hned po buttonu) na vizuál, který doslova přetéká slovy?

ODS maličké
Ano, tohle je sejmuto ve 100% velikosti. Copak v ODS opravdu nikdo nepřemýšlí a myslí tohle vážně?

Také zpracování flashe stojí za pozornost. Když se na něj pečlivě podíváte, vyvolává dojem kampaně z počátku nového tisíciletí a rozhodně ne kampaně roku 2010 s kreativními možnostmi, které flash dovoluje. Plná a pohyblivá velikost odhaluje celkový kreativní potenciál…

Další vtip je samotné téma vizuálu. Kreativci ODS se pokusili o unikátní hybrid negativní a srovnávací kampaně, takže na jedné reklamě lze shlédnout jak „špatný“ přístup ČSSD, tak i ten „dobrý“ v podání ODS. Principem srovnávací kampaně je však to, že se dva produkty či služby porovnají podle jednoho konkrétního parametru. Zákon dokonce říká, že jde o „porovnání podle podstatného a ověřitelného znaku“. Touhle kombinací samozřejmě ODS dosáhla toho, že její kampaň funguje jen tehdy, pokud divák pečlivě sleduje celý banner a přemýšlí nad ním.

A co se stane, když na banner kliknete? Odkaz směřuje do sekce Tiskových zpráv(!) na webu ODS, konkrétně na adresu http://zpravy.ods.cz/prispevek.php?ID=13115. Na této stránce se nejen můžete dočíst stylistické perly typu

Nemůžeme připustit, aby se zadlužování státu stalo vážným problémem nejen budoucích, ale už i dnešních generací. Je velmi nezodpovědné tvrdit, že naší zemi nehrozí vážné ekonomické problémy. Maďaři, Lotyši a nyní Řekové už vědí své. Na vážnou situaci v Česku již upozorňuje i Evropská komise.

Tohle myslí copywriter ODS opravdu vážně? A samotná stránka, která se věnuje tématu zadlužování je jen šokujícím soupisem bodů, které lze z připravených materiálů dát dohromady doslova za pár minut.

Nezbývá, než se ptát:

  • Proč je použit tak hrubě nefunkční styl kampaně s kombinací srovnávací a negativní reklamy?
  • Proč je použito tak obrovské množství textu na jednotlivých bannerech?
  • Proč jsou využity zcela nevyhovující formáty?
  • Proč prokliky vedou do sekce tiskových zpráv na krátký článeček o problematice?
  • Proč každému heslu nebyla vytvořena speciální microsite, která by jej objasňovala z pohledu vize, ekonomických dopadů a konkrétních vlivů na různé sociálně-ekonomické typy voličů?
  • Proč na hlavní stránce www.ods.cz nejsou jako největší hesla právě volební Řešení?
  • Proč je na hlavní stránce ODS umístěn stupidní flashový tag-cloud, který nikdo nad 60 let kvůli neustále se pohybujícím se tagům nebude umět použít?

a konečně také

  • Proč v ODS kampaň nevede někdo, kdo reklamě a marketingu aspoň trochu rozumí?

Více k tématu:

marketingová komunikace
  • 02.09.2012
    Komentáře
    Vždyť to jede jinam - tam marketing nehledejte!

    Když začne městský podnik připravovat informační "kampaň" o novém systému dopravy ve městě, tak za tím marketing rozhodně nehledejte.

  • 09.01.2012
    Komentáře
    Marketingové předsevzetí: Přestat lhát

    Měli bychom si dávat nějaká novoroční předsevzetí. Je dobré si vymínit, že se v něčem konkrétním zlepším. Takže za marketingová a "kreativní" oddělení mnoha firem a agentur bych doporučil toto: V ROCE 2012 PŘESTAŇTE LHÁT.

  • 28.12.2011
    Komentáře
    Případ Ocean Marketing: Jak si zničit kariéru v marketingu

    Vánoce v plném proudu a přesto v těchto dnech hýbe ame­ric­kým inter­ne­tem a zejména weby zamě­ře­nými na počí­ta­čové hry jeden ilu­stra­tivní pří­běh toho, kam až může vést neúcta k zákaz­ní­kovi. K jed­nomu z milionu.

  • 11.03.2011
    Komentáře
    Kam se to díváte?

    Tváře na billboardech nás provázejí doslova na každém kroku. Podívejte se na čtyři příklady toho, jak s nimi pracovat a naopak, kterým postupům se rozhodně vyhnout. A také na to, kam se vlastně mají dívat!

  • 15.04.2010
    Komentáře, Názor
    ODS chce špatnou kampaní prohrát volby

    V předvolební době je dobrý nápad se podívat na politický marketing. Myslíte, že se zhruba 150 miliony korun na kampaň ji nemůžete exekuovat až tragicky špatně? Nenechte se mýlit, ODS to umí!

  • 10.10.2009
    Komentáře, Názor
    Virál není o penězích, ale o nápadu

    Vypadá to na první pohled velmi lákavě - s malou investicí připravíte nějaký pěkný virální kousek a sami vaši zákazníci jej budou distribuovat. Ušetříte spousty peněz za média a byznys se bude pěkně točit. Jenže tak snadné to s virální kampaní vážně není.

  • 10.09.2009
    Komentáře, Názor
    O důležitosti komunikačního mixu

    Sledovat postoje a nabídku konkurence se vždy vyplatí, o tom není sporu. Každý podnikatel by měl mít perfektně zmapováno, co se děje kolem něj, větší firmy by k takovému účelu měly mít vyhrazené speciální pracovníky. Ale o tom dnes nechci psát. Chci upozornit na jednu vějičku, kterou jsem našel právě u konkurenční firmy.

  • 01.09.2009
    Komentáře, Názor
    Být trendy neznamená být úspěšný

    Na internetu na nás neustále útočí nové trendy: blogy, komunity, komerční profily, videoreklama, Facebook. Nicméně idea „mají to všichni - musím to mít také“ není zrovna na místě. Klienti se občas naprosto bezhlavě honí za tím, co je in, aniž by přemýšleli nad tím, zda jejich produkt či služba, je opravdu to pravé ořechové pro tento druh reklamy.

  • 26.08.2009
    Komentáře, Názor
    Děláme to pro louskáčky?

    Mám rád tátu reklamy Davida Ogilvyho, protože si ve svých knížkách nebere servítky. Jedním z jeho klíčových hesel je „děláme to pro byznys“. Protože v jakékoliv činnosti týkající se reklamy by měl být byznys až na prvním místě, dávno před krásou, originalitou a vznosnými idejemi.

  • 22.08.2009
    Komentáře, Názor
    Největší chyba marketingového specialisty

    Jaká je nejčastější chyba, které se dopouštějí lidé na všech fázích marketingové struktury? Než začnete přemýšlet o přestřelení budgetu, marketingových aktivitách „jen tak“ bez jasného důvodu nebo dokonce skončíte u zbytečného sexu v reklamě, zadržte!

content marketing
  • 10.06.2017
    Rady a postupy
    Vtipe vylez aneb žerty stranou

    Každého autora, ať už jde o spisovatele či tvůrce marketingového textu, občas napadne okořenit své dílo malým žertem. Narážkou, vtípkem, odkazem, zkrátka zkusit trošku čtenáře rozesmát.

  • 09.08.2011
    Rady a postupy
    Nebojujte s rozesíláním mailingů – ProvoMailer to vyřeší!

    Přidali jsme k našim službám ještě jednu, která pomůže zejména v situaci, když potřebuje rozeslat newsletter, nabídku nebo jen zůstávat s vašimi klienty a zákazníky v kontaktu - mailingový systém ProvoMailer. Přečtěte si, v čem je výjimečný!

  • 11.03.2011
    Komentáře
    Kam se to díváte?

    Tváře na billboardech nás provázejí doslova na každém kroku. Podívejte se na čtyři příklady toho, jak s nimi pracovat a naopak, kterým postupům se rozhodně vyhnout. A také na to, kam se vlastně mají dívat!

  • 15.04.2010
    Komentáře, Názor
    ODS chce špatnou kampaní prohrát volby

    V předvolební době je dobrý nápad se podívat na politický marketing. Myslíte, že se zhruba 150 miliony korun na kampaň ji nemůžete exekuovat až tragicky špatně? Nenechte se mýlit, ODS to umí!

  • 10.10.2009
    Komentáře, Názor
    Virál není o penězích, ale o nápadu

    Vypadá to na první pohled velmi lákavě - s malou investicí připravíte nějaký pěkný virální kousek a sami vaši zákazníci jej budou distribuovat. Ušetříte spousty peněz za média a byznys se bude pěkně točit. Jenže tak snadné to s virální kampaní vážně není.

  • 29.09.2009
    Komentáře, Názor
    Placená média na internetu? Ale jdětě!

    Dnes jsem poslouchal docela zajímavou debatu na BBC, která se celá točila kolem možnosti, že by čtenáři na internetu museli za zprávy v onlinových magazínech a novinách platit. Argumenty byly poměrně jasné - inzerce už není to, co bývala a přeci jen poslat reportéra s fotografem do Ugandy něco stojí. Jenže tak jednoznačná situace rozhodně není.

komentář
  • 15.04.2013
    Komentáře
    Jak zatočit korporátní tanker smykem

    Nepodaří se každý den nachytat korporaci v nedbalkách, jako se to povedlo O2 vůči svým konkurentům ve čtvrtek 11. dubna 2013. Dramatické snížení ceny volání překvapilo nejen zákazníky, ale i Vodafone, který na ně zareagoval naprostým chaosem. T-Mobile následoval den poté.

  • 16.01.2013
    Komentáře
    Kouzlo křepčícího Korejce

    Když někdo dokáže dosáhnout 1 miliardu shlédnutí svého videa na YouTube, musí za tím být nejen příslovečné stěstí, ale také hodně profesionality a velká dávka marketingu. Co vše nechybělo Gangnam Stylu, aby se mohl stát nejsledovanějším online videem všech dob?

  • 02.09.2012
    Komentáře
    Vždyť to jede jinam - tam marketing nehledejte!

    Když začne městský podnik připravovat informační "kampaň" o novém systému dopravy ve městě, tak za tím marketing rozhodně nehledejte.

  • 31.05.2010
    Komentáře, Názor
    Pane Tvrdíku a Dimune: Čtyři marketingové chyby, které vám prohrály volby

    Na první pohled vypadala marketingová mašinerie ČSSD jako dobře namazaný stroj. Tvrdík polepil Česko billboardy s říznými slogany, Dimun vydával zhruba 40 zpráv pro média denně, Paroubek objížděl zemi s ochotnickými mítinky, kde každý tleskal přesně tehdy, kdy tleskat měl. A přesto to nestačilo.

  • 15.04.2010
    Komentáře, Názor
    ODS chce špatnou kampaní prohrát volby

    V předvolební době je dobrý nápad se podívat na politický marketing. Myslíte, že se zhruba 150 miliony korun na kampaň ji nemůžete exekuovat až tragicky špatně? Nenechte se mýlit, ODS to umí!

  • 29.12.2009
    Komentáře, Názor
    Novoroční příspěvek – Jak jsem se naučil mít krizi rád

    Současné ekonomické trable dělají vrásky na čelech politiků, kteří mohou méně rozhazovat naše peníze, odborářů, jejichž ekonomické teorie už definitivně postrádají logiku, a také řady běžných lidí. Paradoxně v marketingu jsou velmi ozdravným mechanizmem.

  • 29.09.2009
    Komentáře, Názor
    Placená média na internetu? Ale jdětě!

    Dnes jsem poslouchal docela zajímavou debatu na BBC, která se celá točila kolem možnosti, že by čtenáři na internetu museli za zprávy v onlinových magazínech a novinách platit. Argumenty byly poměrně jasné - inzerce už není to, co bývala a přeci jen poslat reportéra s fotografem do Ugandy něco stojí. Jenže tak jednoznačná situace rozhodně není.

Hledat v článcích

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
Komentáře
Názor
Rady a postupy
© Provocado, s.r.o, 2017
Žádná část tohoto webu (texty, obrázky), není-li uvedeno jinak, v celku ani v části nesmí být kopírována nebo jinak reprodukována bez výslovného souhlasu provozovatele.