Názor, Rady a postupy

Proč outsourcovaný marketing?

Dostáváme se k prvnímu blogovému tématu, které jde přímo na dřeň našeho byznysu v Provocadu. Proč si myslíme, že má smysl realizovat outsourcovaný marketing, tedy předat své marketingové záležitosti ve firmě externímu partnerovi a jaké výhody z toho klientovi plynou.

Jak začínal outsourcovaný marketing

Když jsme s Provocadem začínali, byli jsme si dobře vědomi jedné věci: Že je na trhu mnoho firem, které mají svůj „denní marketing“ poměrně dobře zajištěn, ale že jejich rozsah je časem a praxí zaměřenou jedním směrem značně omezen. Není se čemu divit – lidé prostě takhle fungují a je třeba ocenit, když si to alespoň uvědomují, protože něco s tím udělat je ještě mnohem, mnohem obtížnější.

Tenhle stereotyp a zaběhlá praxe se rozbourají velmi často tehdy, když přijmete do svého týmu nového člověka. Ale jste tohle ochotni udělat jen tak „na zkoušku“ a můžete si takového člověka dlouhodobě dovolit? A jak dlouho myslíte, že budete na pracovním trhu hledat toho pravého?

Provocado má přesně takový cíl, jaký byste očekávali od nové posily ve vašem marketingovém oddělení. Posunout klienta dál, otevřít mu novou cestu, přimět ho o věcech, které dlouhou dobu dělal určitým způsobem, přemýšlet nově. Vedle toho ale outsourcovaný marketingu umožňuje, že nemusí řešit, zda na něj najdete rozpočet ještě další rok, nepočítáte o člověka navíc na vánočním večírku, nemusíte mu zakládat email, předat mu notebook a začít platit mobil.

S Provocadem ale přichází také druhá zásadní výhoda, kterou přináší outsourcovaný marketing, což je časově omezený mandát. Jak jinak se ve firmě můžete vyrovnat s faktem, že nějakou krátkou dobu musíte napnout všechny své marketingové síly ke startu nového projektu? Já vím, často se taková situace řeší tak, že běžný marketing funguje tak nějak „volnoběhem“ a lidé v týmu pracují 12 hodin každý den na novém projektu. Ale je tohle správný přístup? Není o mnoho logičtější si na měsíc, možná dva, kdy budete na novém projektu pracovat, najmout outsourcovaného marketingového pracovníka zvenčí?

Jak si představit outsourcovaný marketing

Vedle těchto koncepčních přístupů jsou samozřejmě ještě velmi praktické momenty, kdy můžeme být klientovi přínosní – dovedeme vypomoci v případech, kdy sice ještě máte marketingový budget, ale bohužel už nemáte specialistu v týmu, který by připravoval akce pro zákazníky, přemýšlel nad jejich dopadem a připravoval reporty pro vaši mateřskou firmu v zahraničí či české vedení. Také tenhle mandát na outsourcovaný marketing může být logicky omezený. Když to například o prázdninách budete zvládat sami, není proč plýtvat penězi za outsourcovaný marketing.

A poslední částí jsou samostatné úkoly pro outsourcovaný marketing. Určitě to znáte – sami cítíte, že by se vám už opravdu hodilo nastartovat nový dealerský program nebo by pomohla nějaká komplexnější online kampaň s micrositem a k tomu mailing nebo jen chybí nové texty pro váš web. Uvědomujete si přitom tlak nejen ze strany vedení, ale i konkurence se ozývá čím dál tím víc. Ale vy si ve svém denním programu těžko najdete volné dva týdny, kdy se do takové záležitosti ponořit. A přijmout na to nového člověka? Brigádníka? Kde takoví „marketingoví brigádníci“ existují?

A opět přichází možnost na tenhle úkol využít outsourcovaný marketing - nechat jej zpracovat Provocadu – firmě, která zkombinuje znalosti a praxi svého týmu tak, aby na konci jste dostali ten nejlepší mix výkonnosti a profesionality. Vy se mezi tím staráte o denní byznys a spolupracujete pouze v klíčových místech, kdy je nutné vaše rozhodování.

Pro tohle všechno jsme si v Provocadu naprosto jistí tím, že outsourcovaný marketing má smysl. Má smysl pro naše klienty, protože jim pomáhá v situacích, kdy je naše pomoc potřebná a vítaná, ale jen přesně tak dlouho, dokud jsme potřeba. A má smysl i pro nás, protože děláme to, co nás maximálně baví, naplňuje a s čím máme velké zkušenosti, setkáváme se s celou řadou odlišných požadavků a segmentů byznysu našich klientů a vždy se přesvědčujeme o jediné věci – že profesionální a přitom progresivní přístup k marketingu je univerzálním pravidlem pro každou úspěšnou firmu.

Více k tématu:

praktický marketing
  • 24.08.2017
    Rady a postupy
    Jak zlevnit marketing a přitom jej stále dělat dobře

    Jedna byznysová anekdota říká, že obchod ve firmě peníze vydělává, zatímco marketing je utrácí. Jak tedy dosáhnout toho, aby marketingová práce byla skutečně snadná, efektivní a utrácela jen za to, za co opravdu musí?

  • 10.06.2017
    Rady a postupy
    Vtipe vylez aneb žerty stranou

    Každého autora, ať už jde o spisovatele či tvůrce marketingového textu, občas napadne okořenit své dílo malým žertem. Narážkou, vtípkem, odkazem, zkrátka zkusit trošku čtenáře rozesmát.

  • 15.05.2017
    Rady a postupy
    Kde brát inspiraci v marketingu

    Pracovat a tvořit bez inspirace neuměli ani ti největší malířští mistři. Tak proč byste se měli o to pokoušet vy? Kde hledat inspiraci a jak se vůbec inspirovat v marketingu je dnešní téma.

  • 28.01.2013
    Názor, Rady a postupy
    Tři pravidla pro úspěšný rozjezd prodeje

    Každý jsme čas od času zákazníkem – někdy spokojeným, jindy nespokojeným a jindy zas marně hledajícím ten správný chytrý telefon nebo dovolenou. To je okamžik, kdy je správné se zamyslet a hledat špatné i dobré návyky a postupy při marketingu a prodeji.

  • 16.01.2013
    Komentáře
    Kouzlo křepčícího Korejce

    Když někdo dokáže dosáhnout 1 miliardu shlédnutí svého videa na YouTube, musí za tím být nejen příslovečné stěstí, ale také hodně profesionality a velká dávka marketingu. Co vše nechybělo Gangnam Stylu, aby se mohl stát nejsledovanějším online videem všech dob?

  • 10.01.2013
    Komentáře
    2013: Třetí marketingové předsevzetí

    Měřte úspěšnost svého marketingu na základě strategie, provedení a výsledků proti reálným příležitostem, spíše než vlastním nebo cizím očekáváním.

  • 09.01.2013
    Komentáře
    2013: Druhé marketingové předsevzetí

    Nezůstávejte na povrchu: při vlastní realizaci marketingové strategie věnujte pozornost tomu, na čem skutečně záleží a nikoliv tomu co je nejvíc vidět.

  • 09.01.2012
    Komentáře
    Marketingové předsevzetí: Přestat lhát

    Měli bychom si dávat nějaká novoroční předsevzetí. Je dobré si vymínit, že se v něčem konkrétním zlepším. Takže za marketingová a "kreativní" oddělení mnoha firem a agentur bych doporučil toto: V ROCE 2012 PŘESTAŇTE LHÁT.

  • 11.04.2011
    Rady a postupy
    Jak správně namixovat marketingový mix… v baru!

    Trochu netradiční a poněkud delší příspěvek, který se týká podstatné komponenty marketingové práce, jsme zařadili přímo do portfolia našich činností. Pokud se chcete dozvědět, jak zvládnout marketingový mix doslova v barovém prostředí, směle do čtení.

  • 13.11.2009
    Názor, Rady a postupy
    Proč outsourcovaný marketing?

    Dostáváme se k prvnímu blogovému tématu, které jde přímo na dřeň našeho byznysu v Provocadu. Proč si myslíme, že má smysl outsourcovat marketingové služby ve firmě externímu partnerovi a jaké výhody z toho klientovi plynou.

Hledat v článcích

Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
Komentáře
Názor
Rady a postupy
© Provocado, s.r.o, 2017
Žádná část tohoto webu (texty, obrázky), není-li uvedeno jinak, v celku ani v části nesmí být kopírována nebo jinak reprodukována bez výslovného souhlasu provozovatele.