Proč outsourcovaný marketing?

Dostáváme se k prvnímu blogovému tématu, které jde přímo na dřeň našeho byznysu v Provocadu. Proč si myslíme, že má smysl outsourcovat marketingové služby ve firmě externímu partnerovi a jaké výhody z toho klientovi plynou.

Dostáváme se k první­mu blo­gov­é­mu tématu, které jde pří­mo na dřeň naše­ho byzny­su v Provo­cadu. Proč si mys­líme, že má smysl real­i­zo­vat out­sour­co­v­aný mar­ket­ing, tedy pře­dat své mar­ketingové záleži­tosti ve fir­mě externí­mu part­nerovi a jaké výhody z toho klien­tovi plynou.

Jak začínal outsourcovaný marketing

Když jsme s Provo­ca­d­em začí­nali, byli jsme si dobře vědo­mi jed­né věci: Že je na trhu mno­ho firem, které mají svůj „den­ní mar­ket­ing“ poměrně dobře zajištěn, ale že jejich rozsah je časem a praxí zaměře­nou jed­ním směrem značně omezen. Není se čemu div­it – lidé prostě takhle fun­gu­jí a je tře­ba ocen­it, když si to ale­spoň uvě­do­mu­jí, pro­tože něco s tím udělat je ještě mno­hem, mno­hem obtížnější.

Tenhle stereo­typ a zaběh­lá praxe se rozboura­jí vel­mi čas­to tehdy, když při­jmete do svého týmu nového člově­ka. Ale jste tohle ochot­ni udělat jen tak „na zkoušku“ a můžete si takového člově­ka dlouhodobě dovolit? A jak dlouho mys­líte, že budete na pra­cov­ním trhu hle­dat toho pravého?

Provo­ca­do má přes­ně takový cíl, jaký byste očeká­vali od nové posi­ly ve vašem mar­ketingovém odd­ělení. Posunout klien­ta dál, otevřít mu novou ces­tu, přimět ho o věcech, které dlouhou dobu dělal určitým způ­sobem, přemýšlet nově. Vedle toho ale out­sour­co­v­aný mar­ketingu umožňu­je, že nemusí řešit, zda na něj najdete rozpočet ještě další rok, nepočítáte o člově­ka navíc na vánočním večírku, nemusíte mu zak­lá­dat email, pře­dat mu note­book a začít platit mobil.

S Provo­ca­d­em ale přichází také druhá zásad­ní výho­da, kter­ou přináší out­sour­co­v­aný mar­ket­ing, což je časově omezený mandát. Jak jinak se ve fir­mě můžete vyrov­nat s fak­tem, že nějak­ou krátk­ou dobu musíte nap­nout všech­ny své mar­ketingové síly ke star­tu nového pro­jek­tu? Já vím, čas­to se taková situ­ace řeší tak, že běžný mar­ket­ing fun­gu­je tak nějak „vol­noběhem“ a lidé v týmu pracu­jí 12 hodin každý den na novém pro­jek­tu. Ale je tohle správný příst­up? Není o mno­ho logičtější si na měsíc, možná dva, kdy budete na novém pro­jek­tu pra­co­v­at, naj­mout out­sour­co­v­aného mar­ketingového pra­cov­ní­ka zvenčí?

Jak si představit outsourcovaný marketing

Vedle těch­to kon­cepčních přís­tupů jsou samozře­jmě ještě vel­mi prak­tické momen­ty, kdy můžeme být klien­tovi přínos­ní – dovedeme vypo­mo­ci v pří­padech, kdy sice ještě máte mar­ketingový bud­get, ale bohužel už nemáte spe­cial­is­tu v týmu, který by připravo­val akce pro zákazníky, přemýšlel nad jejich dopa­dem a připravo­val reporty pro vaši mateřsk­ou fir­mu v zahraničí či české vedení. Také tenhle mandát na out­sour­co­v­aný mar­ket­ing může být log­icky omezený. Když to napřík­lad o prázd­ninách budete zvlá­dat sami, není proč plýt­vat penězi za out­sour­co­v­aný marketing.

A posled­ní částí jsou samostat­né úkoly pro out­sour­co­v­aný mar­ket­ing. Určitě to znáte – sami cítíte, že by se vám už oprav­du hodi­lo nas­tar­to­vat nový deal­er­ský pro­gram nebo by pomohla nějaká kom­plexnější online kam­paň s micrositem a k tomu mail­ing nebo jen chy­bí nové tex­ty pro váš web. Uvě­do­mu­jete si přit­om tlak nejen ze strany vedení, ale i konkurence se ozývá čím dál tím víc. Ale vy si ve svém den­ním pro­gra­mu těžko najdete vol­né dva týd­ny, kdy se do takové záleži­tosti ponořit. A při­j­mout na to nového člově­ka? Brigád­ní­ka? Kde takoví „mar­ketingoví brigád­ní­ci“ existují?

A opět přichází možnost na tenhle úkol využít out­sour­co­v­aný mar­ket­ing — nechat jej zpra­co­v­at Provo­cadu – fir­mě, která zkom­bin­u­je znalosti a praxi svého týmu tak, aby na kon­ci jste dostali ten nejlepší mix výkon­nos­ti a pro­fe­sion­al­i­ty. Vy se mezi tím staráte o den­ní byznys a spolupracu­jete pouze v klíčových místech, kdy je nut­né vaše rozhodování.

Pro tohle všech­no jsme si v Provo­cadu napros­to jistí tím, že out­sour­co­v­aný mar­ket­ing má smysl. Má smysl pro naše klien­ty, pro­tože jim pomáhá v situ­acích, kdy je naše pomoc potřeb­ná a vítaná, ale jen přes­ně tak dlouho, dokud jsme potře­ba. A má smysl i pro nás, pro­tože děláme to, co nás max­imál­ně baví, naplňu­je a s čím máme velké zkušenos­ti, setkáváme se s celou řadou odlišných poža­davků a seg­men­tů byzny­su našich klien­tů a vždy se přesvědču­jeme o jed­iné věci – že pro­fe­sionál­ní a přit­om pro­gre­sivní příst­up k mar­ketingu je uni­verzál­ním pravi­dlem pro kaž­dou úspěš­nou firmu.

Na podobné téma

Přejít nahoru